Acer AL2423W opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 12:51
Een tijdje terug heb ik een Acer AL2423W gekocht van een Tweaker waarvan ik de naam (nog) niet ga zeggen. Ik wilde graag een goedkoop PVA-paneel op de kop te tikken.

Het scherm had in eerste instantie al een beschadiging waardoor er bovenin het beeld een lichte witte waas te zien is. Waarschijnlijk is het scherm een keer gevallen. Door gebrek aan bewijs van beide kanten is de verkoper zo vriendelijk geweest hiervoor een klein bedrag terug te geven. (Scherm verkocht hij voor €160 incl verzenden. Heb €30 terug gekregen.) Het is niet een heel prettig gezicht, maar soms valt het niet eens zo op.

Nou, allemaal best zo, maar in mijn enthousiasme keek ik over een ander probleem heen. De eerste 1 á 2 keren dat ik het scherm aan deed lukte dit niet zo en dacht ik dat de oorzaak aan verkeerd aansluiten, etc lag. Al snel bleek (na afhandeling van de 30 euro terug) dat dit niet zo was.

In het filmpje hieronder zie je, nadat ik al 5 minuten ben bezig geweest, hoe het scherm uiteindelijk aan springt. :/
klik voor het filmpje

Dit heb ik zo ongeveer een week lang gedaan tot ik erachter kwam dat ik het scherm ook 1x aan kan doen, waarop ik rustig een kwartiertje kan gaan ontbijten, terug kom, 'm weer uitzet, aanzet, en voilá, het werkt. Waarschijnlijk moet het scherm eerst warm worden (?) o.i.d. :') Als het scherm eenmaal aan is dan werkt hij ook perfect zonder problemen voor zolang als je maar wil (Heb 'm al een keer 3 dagen aangehad.) Als het scherm in standby is gegaan en ik 'm na een half uur weer uit standby haal dan doet zich hetzelfde probleem weer voor. (Daarom stel ik ook niet in dat het scherm na 20min in standby gaat o.i.d., maar alleen de screensaver.) Heb 'm ook al eens op een andere pc aangesloten: Zelfde probleem.

Het klinkt allemaal heel triest maar ik raak er bijna aan gewend. :+

Natuurlijk is dit niet de manier en zet ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de verkoper.

Mijn vraag is nu of er hier iemand is die verstand heeft van dit soort TFT-scherm-problemen en de oplossing weet.

Bij voorbaat dank! :)

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 12:51
Niemand op Tweakers die mij met dit probleem kan helpen? Er moet toch wel iemand zijn die hier verstand van heeft? ;(

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Joh, dat scherm heeft gewoon een defect, da's duidelijk, toch?
Erg vervelend voor je.

Zoiets is niet met een kant-en-klaar stappenplan te fixen.

Je zou kunnen proberen je geld terug te krijgen, maar dat is het risico van gebruikte produkten.
Of je daar nog actie voor wilt ondernemen (commentaar bij de tweaker), is aan jou.
Feit is natuurlijk wel dat je het zelf te laat hebt geconstateerd. Is mij ook wel eens overkomen, erg zuur... :(

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Ik zou inderdaad wel commentaar op die tweaker gaan gegven aangezien het dan de kans verkleind dat het een ander ook nog een keer bij deze verkoper gebeurt.

Verwijderd

Dit is wel heel makkelijk gezegd, en geld terug krijgen is natuurlijk ook een kleine kans.
Doe zelf eens wat research naar het interne van het scherm, en zoals de comments bij je filmpje,
vervang de capacitors het is het proberen waard.
bverstee schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:09:
Joh, dat scherm heeft gewoon een defect, da's duidelijk, toch?
Erg vervelend voor je.

Zoiets is niet met een kant-en-klaar stappenplan te fixen.

Je zou kunnen proberen je geld terug te krijgen, maar dat is het risico van gebruikte produkten.
Of je daar nog actie voor wilt ondernemen (commentaar bij de tweaker), is aan jou.
Feit is natuurlijk wel dat je het zelf te laat hebt geconstateerd. Is mij ook wel eens overkomen, erg zuur... :(

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
Dit is inderdaad het risico met gebruikte producten.

Maar daarom is het ook zo belangrijk om de producten te testen bij de verkopen.
hierdoor kun je fouten gelijk al zien, er kunnen altijd fouten in het product zitten die later voorkomen maar zo weet je dat hij goed is bij de verkoop.

Nu zit je in een erg lullige situatie, de verkopen kan nu zeggen dat jij hem misschien wel hebt laten vallen en dat het bij de verkoop de monitor nog werkte.
Dus misschien is de verkopen wel aardig en geeft hij geld terug (deels).

Ik heb dit ook nog nooit eerder gezien, dus zou niet weten wat je er aan kunt doen. lijkt me fouten in de aansturing van het scherm, als je je geld niet terug krijgt kun je hem openmaken en kijken of er foute condensators in zitten.

Succes ermee.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Pagina: 1