Hoi allemaal,
Ik heb een heel simpel MVC projectje met een database met het Entity framework
Nu wil het zo zijn dat als ik een delete action maak mijn delete niet werkt. de get action van de delete geeft netjes een Object aan de hand van een id
maar de post action doet echter helemaal niets,
en geeft een NullReferenceException
Hierboven het relevante html source als de get verstuurd is. Hier staat netjes een action met een id als ik het zo bekijk.
Als ik daarna in mijn post action kijk van de delete is productgroupToDelete echter helemaal leeg.
Ik weet alleen niet waarom deze niet gevuld wordt en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik ben nog erg nieuw met MVC en entity framework dus zal wel een stomme fout zijn die ik over het hoofd zie.
hieronder ook nog even mijn Delete view
Ik heb voor zover ik weet alles goed gedaan maar kom er echt niet meer uit..
Ik heb een heel simpel MVC projectje met een database met het Entity framework
Nu wil het zo zijn dat als ik een delete action maak mijn delete niet werkt. de get action van de delete geeft netjes een Object aan de hand van een id
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| public ActionResult Delete(int id) { var productgroupToDelete = (from p in _entities.Productgroup where p.productgroupID == id select p).FirstOrDefault(); return View(productgroupToDelete); } |
maar de post action doet echter helemaal niets,
en geeft een NullReferenceException
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <h2> Delete</h2> <p> Are you sure you want to delete the productgroup Puhh?</p> <form action="/Productgroup/Delete/6" method="post"> <p> <input type="submit" value="Delete" /></p> </form> |
Hierboven het relevante html source als de get verstuurd is. Hier staat netjes een action met een id als ik het zo bekijk.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [AcceptVerbs(HttpVerbs.Post)] public ActionResult Delete(Productgroup productgroupToDelete) { try { var originalProductgroup = (from p in _entities.Productgroup where p.productgroupID == productgroupToDelete.productgroupID select p).FirstOrDefault(); _entities.DeleteObject(originalProductgroup); _entities.SaveChanges(); return RedirectToAction("Index"); } catch { return View(); } } |
Als ik daarna in mijn post action kijk van de delete is productgroupToDelete echter helemaal leeg.
Ik weet alleen niet waarom deze niet gevuld wordt en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik ben nog erg nieuw met MVC en entity framework dus zal wel een stomme fout zijn die ik over het hoofd zie.
hieronder ook nog even mijn Delete view
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <%@ Page Title="" Language="C#" MasterPageFile="~/Views/Shared/Site.Master" Inherits="System.Web.Mvc.ViewPage<FRSTestPortal.Models.Productgroup>" %> <asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="TitleContent" runat="server"> Delete </asp:Content> <asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="MainContent" runat="server"> <h2> Delete</h2> <p> Are you sure you want to delete the productgroup <%= Model.productgroupName %>?</p> <% using (Html.BeginForm(new { id = Model.productgroupID })) { %> <p> <input type="submit" value="Delete" /></p> <% }%> <div> <%=Html.ActionLink("Back to List","Index") %> </div> </asp:Content> |
Ik heb voor zover ik weet alles goed gedaan maar kom er echt niet meer uit..