Volgend schooljaar heb ik een laptop nodig om naast Autocad en Sketchup ook programma's als Revit te kunnen draaien. Het eerste jaar van de opleiding Bouwkunde/Architectuur ging me nog wel goed af zonder laptop, maar straks wordt het toch echt vervelend omdat de pc's op school Revit niet aankunnen, en ik dan moeilijk mee kan doen tijdens de colleges.
Voor de hand liggen de HP's en Samsungs, maar ik ben eigenlijk alles behalve fan van glitter and glamour plastic (het mag best een beetje glimmen, maar laat het dan wel subtiel zijn en niet "cheap ass"). De HP Elitebooks zijn daarentegen wel mooi met de alumium afwerking, maar die worden bijna allemaal met 2gb geheugen geleverd waardoor ze met een upgrade nog duurder worden. Heb wel eens naar de Macbooks gekeken, maar eerlijk gezegd vind ik dat vrij saaie laptops. Vroeger hadden ze nog wel leuke modellen, en ook nu nog vind ik de gewone imac wel mooi, maar de macbooks zijn tegenwoordig dusdanig minimaal dat het net op een stuk speelgoed lijkt.
Toen kwam ik eigenlijk bij de Vaio's uit. Vanwege de prestatie was ik geneigd de FW41Z te nemen, maar ik vroeg me eigenlijk af of ik geen (onbekendere) merken over het hoofd zie die ook mooie laptops ontwerpen ? Ik bedoel, de Vaio's zijn leuk, maar er moet toch meer zijn dat er robuust en modern uitziet en rond de prijsklasse +- 1700,- euro zit.
De aan te raden eisen voor Revit zijn voor 32 en 64 bit:
32-bits Autodesk Revit Architecture
* Windows XP Professional (SP2 of later)
* Intel Core 2 Duo 2,4 GHz of gelijkwaardige AMD-processor
* 4 GB RAM
* 5 GB vrije schijfruimte
* Geschikte videokaart met hardwareondersteuning voor Microsoft® DirectX® 9 (of later)
* Internet Explorer 6.0 (SP1 of later)
* Een muis met twee knoppen en een scrollwiel
64-bits Autodesk Revit Architecture
* Windows XP Professional x64 Edition (SP1 of later)
* Intel Core 2 Duo 2,40 GHz of gelijkwaardige AMD-processor
* 8 GB RAM
* Geschikte videokaart met hardwareondersteuning voor DirectX 9 (of later)
* Internet Explorer 6.0 SP1 (of later)
Voor de hand liggen de HP's en Samsungs, maar ik ben eigenlijk alles behalve fan van glitter and glamour plastic (het mag best een beetje glimmen, maar laat het dan wel subtiel zijn en niet "cheap ass"). De HP Elitebooks zijn daarentegen wel mooi met de alumium afwerking, maar die worden bijna allemaal met 2gb geheugen geleverd waardoor ze met een upgrade nog duurder worden. Heb wel eens naar de Macbooks gekeken, maar eerlijk gezegd vind ik dat vrij saaie laptops. Vroeger hadden ze nog wel leuke modellen, en ook nu nog vind ik de gewone imac wel mooi, maar de macbooks zijn tegenwoordig dusdanig minimaal dat het net op een stuk speelgoed lijkt.
Toen kwam ik eigenlijk bij de Vaio's uit. Vanwege de prestatie was ik geneigd de FW41Z te nemen, maar ik vroeg me eigenlijk af of ik geen (onbekendere) merken over het hoofd zie die ook mooie laptops ontwerpen ? Ik bedoel, de Vaio's zijn leuk, maar er moet toch meer zijn dat er robuust en modern uitziet en rond de prijsklasse +- 1700,- euro zit.
De aan te raden eisen voor Revit zijn voor 32 en 64 bit:
32-bits Autodesk Revit Architecture
* Windows XP Professional (SP2 of later)
* Intel Core 2 Duo 2,4 GHz of gelijkwaardige AMD-processor
* 4 GB RAM
* Geschikte videokaart met hardwareondersteuning voor Microsoft® DirectX® 9 (of later)
* Internet Explorer 6.0 (SP1 of later)
64-bits Autodesk Revit Architecture
* Windows XP Professional x64 Edition (SP1 of later)
* Intel Core 2 Duo 2,40 GHz of gelijkwaardige AMD-processor
* 8 GB RAM
* Geschikte videokaart met hardwareondersteuning voor DirectX 9 (of later)
* Internet Explorer 6.0 SP1 (of later)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 13:29 ]