Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst even de aard van de bsod posten :

Waarschijnlijk is het jullie allemaal wel bekend :

STOP : c0000218

Logboek in Systemroot/system32/config/Software kan niet gevonden worden of is beschadigd.

Daarna start de pc gewoon weer opnieuw op (totdat ik het vanzelf opnieuw opstarten uitschakelde d.m.v. f8).

Ik ben al zover gekomen dat ik weet dat het probleem het beste is op te lossen door een windows xp pro cd in de la te leggen en hem via daar te booten.

Het probleem is echter dat ik geen legale windows xp pro cd heb. Ik heb de pc gekocht van een vriend en er stond alleen een image op de hd. Die heb ik al geprobeerd, maar die herkent hij niet. Ik heb ook nog geprobeerd om een windows xp pro met sp3 te downloaden, maar ook die herkent hij niet.

Ik bedoel hiermee dat de pc gewoon opstart zoals altijd en naar het bsod toe leidt zonder iets te laten merken van de xp schijf.

Ik heb de bios al ingesteld dat hij boot vanaf de cd-rom ja :P

Daarna heb ik m.b.v. My BootDisk een eigen bootdisk gemaakt (zo eentje die je op 6 diskettes moet opslaan en daarna je pc moet booten vanaf die diskettes) maar ook die herkent hij niet!

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen, want ik begin echt radeloos te worden.

Niemand hier in de buurt heeft een legale windows xp schijf liggen, niemand krijgt tegenwoordig nog schijven bij de computers volgens mij :*)

Edit :

het betreft het volgende systeem :

- Asus A8NE
- AMD 64 3200+
- 1GB DDR RAM
- Nvidia GeForce 7800GT Extreme
- 81 GB HD (2 partities)

Alvast bedankt !

Groetjes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 13:11 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
Je zal moeten booten vanaf een XP CD, volg hierna de stappen die MS aangeeft: How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting

Meestal kan je ook wel een boot menu laten zien, tijdens het opstarten staat er in je scherm welke toets je daarvoor moet indrukken.

[ Voor 24% gewijzigd door mhoogendam op 23-07-2009 13:14 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Simpelste oplossing 'Last known good configuration' al eens geprobeerd?
http://xphelpandsupport.mvps.org/how_do_i_repair_a_stop.htm

Ik denk trouwens dat je die cd verkeerd gebrand hebt als hij niet boot, maar de boot volgorde wel goed is.

☻/
/▌
/ \

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:26

Pixeltje

Woo-woohoo!

http://www.jakeludington....egistry_file_failure.html
http://xphelpandsupport.mvps.org/how_do_i_repair_a_stop.htm

Bijvoorbeeld.

Edit:
Net te laat.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 23-07-2009 13:15 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik heb lang geleden ook eens zo een bluescreen melding gehad. Ik had toen via Linux de nodige bestanden teruggezet (was nog FAT32 geformatteerd) maar dat kon het probleem niet verhelpen. Uiteindelijk bleek het aan een kapot geheugenlatje te liggen...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Last known good configuration heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Lukt ook niet, eindigt ook in dat bsod.

Nja, verkeerd gebrand zou inderdaad kunnen, aangezien de schijven het op een andere pc ook niet doen.

Heb ze ook niet gebrand met nero maar met zillasoft. Ik zal het eens proberen met nero, misschien maakt dat wat uit.

Op de ene cd heb ik de iso gebrand :
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2vrsjg7.jpg

Op de andere cd heb ik het archief uitgepakt :
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/350p79v.jpg

Ik neem aan dat een van beide toch zou moeten werken... :)

Edit:

Het zou toch niets kunnen uitmaken dat ik ze brand op een dvd he?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 13:34 ]

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 17:56

JW1

Is het betreffende bestand een ISO-bestand?
Als dit zo is, niet uitpakken maar in Nero kiezen voor "Burn image..." onder het menu Recorder en dan het ISO-bestand kiezen. Het beste is dan in het volgende scherm te kiezen voor "Finalize CD (no further writing possible)" en daarna op Burn.
Op die manier wordt het opstartgedeelte goed op de CD gebrand en weet de PC wel goed vanaf de CD te starten.

[ Voor 17% gewijzigd door JW1 op 23-07-2009 13:40 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:27:

Edit:

Het zou toch niets kunnen uitmaken dat ik ze brand op een dvd he?
ik zou zeggen probeer is een gewone CD.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een .iso

Ik heb nero portable, dus het is allemaal wat kleiner. Ik heb inderdaad gekozen voor image branden en daarna kon ik alleen op burn klikken. Ik heb dat image ding toen maar opgeslagen op het bureaublad.

De cd rom is na het branden gewoon leeg zoals ik zie. :(

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
Volg deze handleiding hoe een ISO te branden met Nero.
Gebruik wel een CD ipv een DVD.

[ Voor 6% gewijzigd door mhoogendam op 23-07-2009 14:04 ]

• L0wleveL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
mhoogendam schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:04:
Volg deze handleiding hoe een ISO te branden met Nero.
Gebruik wel een CD ipv een DVD.
of kijk hier als het om een andere versie gaat

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-05 19:12
Tja, een gewone ISO file word volgens mij nooit wat. Een ISO bestand is een Container, een soort softwarematige CD. Deze kan dan zegmaar via Daemon Tools gecloakt worden, of whatever waardoor je systeempje denkt dat het een echte CD is. Niet meer ISO`s branden, maar de bestanden in de ISO.

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 17:56

JW1

Is die portable versie dan wel goed?
Probeer het anders eens met ImgBurn. Is gratis en werkt prima en eenvoudig te bedienen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Ik ben nu even Nero 9 aan het downloaden. Ik zal als hij geinstalleerd is de iso uitpakken en die bestanden branden op de cd. :D

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

BastiaanCM schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:13:
[...]

Tja, een gewone ISO file word volgens mij nooit wat. Een ISO bestand is een Container, een soort softwarematige CD. Deze kan dan zegmaar via Daemon Tools gecloakt worden, of whatever waardoor je systeempje denkt dat het een echte CD is. Niet meer ISO`s branden, maar de bestanden in de ISO.
Wikipedia: ISO (bestandsindeling)
Is niet alleen voor Deamon Tools. Gewoon een 1 op 1 kopie van een cd. Je raakt soms juist informatie kwijt (bijv. niet meer bootable) als je deze eerst uitpakt.

☻/
/▌
/ \

• L0wleveL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:23:
Okee. Ik ben nu even Nero 9 aan het downloaden. Ik zal als hij geinstalleerd is de iso uitpakken en die bestanden branden op de cd. :D
Inderdaad niet uitpakken |:( maar domweg de handleiding volgen en de CD-image als zodanig branden naar een cd met de optie "burn image".

Maar goed, deze thread begint meer te lijken op hoe brand ik een cd-image op een cd dan hoe los ik mijn BSOD op. (ondanks dat de cd nodig is om het op te lossen)

[ Voor 17% gewijzigd door L0wleveL op 23-07-2009 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oooohh. Dat is handig :p Ik dus maar alles uitgepakt en het toen gebrand, maar het moet dus als iso gebrand worden... dan maar opnieuw :)

Verwijderd

Topicstarter
Noujaaa, ik had nog ergens een boot-cd van een Acer pc gevonden. Die had ik er maar even ingestopt en daar startte hij wel mee op (dat bootscherm dan toch) totdat hij zei dat het alleen op een Acer pc gebruikt kon worden. Nu weet ik in ieder geval wel dat het inderdaad aan het ceedeetje lag dat waarschijnlijk verkeerd gebrand was.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt mensen. Toch even een isootje gebrand en hem daarmee geboot. Alles werkt nu perfect, sneller dan ooit tevoren. Bedankt allemaalt ! :D
Pagina: 1