Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ACCESS 2003] Opzoekvelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik heb even het volgende opstakel

Ik heb de volgende tabellen:
tblDiensten => Met de hoofdafdelingen in
  • Id
  • Dienst
tblSubDiensten => Met de subdiensten erin
  • id
  • Dienst
  • Subdienst
tblWerk
  • Naam
  • Voornaam
  • Dienst
  • Subdienst
Relaties:

tblDiensten.Dienst met tblSubdiensten.Dienst en beide ook met tblWerk met een keuzelijst

Nu zit ik met het volgende wat ik niet kan oplossen :s
Als men een dienst kiest, zou men enkel nog de subdiensten mogen kunnen kiezen van die dienst, maar hij blijft gewoon koppig alle diensten tonen...

Kan iemand me in de goeie richting duwen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 12:22 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien bij criteria als waarde de naam van je keuzelijst opgeven?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok ja, maar de velden bij een keuzelijst worden numeriek gemaakt en kan je geen criteria invoegen, of kijk ik erover?

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
Wat ik nu dan weer niet snap in je opzet, waarom Dienst/ Subdienst opslaan in de tblWerk? alleen Subdienst is genoeg, je gaat nu dingen dubbel doen.
Of is het ook mogelijk dat iemand alleen bij een Dienst en niet bij een Subdienst zit?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bij ontwerp van de query zou je die informatie kunnnen ingeven.

weet niet of in 03 ook werkt; maar in 07 kun je een nieuw formulier maken. Vervolgens de gewenste velden daarop plaatsen, en de tabel/(subformulier) wat afhankelijk moet worden van jouw keuze lijst IN het nieuwe formulier slepen. Daardoor wordt deze automatis afhankelijk van de velden die daarboven staan.
Als je dan in het bovenste iets wijzigd, wordt dat direct doorgevoerd in de tabel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Je wilt de waarden van keuzelijst baseren op de gekozen waarde van een andere? Dat staat hier vrij duidelijk uitgelegd. En ook op GoT is er genoeg over te vinden. Zelf even zoeken en proberen kan geen kwaad hoor :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1