Toon posts:

Megabytes...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...zie pic:
Afbeeldingslocatie: http://server45.hypermart.net/ddefinitionx/got/screen.gif
Hoe kan dat dat du meter niet klopt :?
Trouwens.. klein plaatje voor zo'n kwaliteit hè 8-)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ach ja.. 1 van de 2 zal wel niet helemaal nauwkeurig zijn.. en volgens mij wordt dataverkeer over het interne netwerk van je provider niet meegerekent (dus bijv. de homepage van je provider, of je mail checken enco, dat telt DU meter wel weer mee)..
maar zolang het verschil niet al te groot wordt zou ik me niet druk maken..

Heb je BTW een netwerk? Netwerkverkeer telt DU meter ook mee 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 21:31 schreef rick_h het volgende:
ach ja.. 1 van de 2 zal wel niet helemaal nauwkeurig zijn.. en volgens mij wordt dataverkeer over het interne netwerk van je provider niet meegerekent (dus bijv. de homepage van je provider, of je mail checken enco, dat telt DU meter wel weer mee)..
maar zolang het verschil niet al te groot wordt zou ik me niet druk maken..

Heb je BTW een netwerk? Netwerkverkeer telt DU meter ook mee 8-)
Aha, dat zal het wel zijn, lokaal tellen ze niet mee...
Maar DU meter meet sowieso 0.3 kb/s altijd, ook als ik niks doe, ik heb geen netwerk...

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 maart 2001 21:34 schreef PowerUser het volgende:

[..]

Aha, dat zal het wel zijn, lokaal tellen ze niet mee...
Maar DU meter meet sowieso 0.3 kb/s altijd, ook als ik niks doe, ik heb geen netwerk...
Dan houdt ie contact met 't netwerk. Er is altijd dataverkeer.

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

dat heb ik ook hoor..

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~c.vandeurzen/dz.jpg

die klopt ook nie want met een ander progje(die ik helaas nie meer heb :() stond er heel wat anders was meer als een Gig verschil heel vaag..

lijkt me toch dat het allemaal dezelfde instellingen zijn die die progjes genbruiken om te meten of niet? :?:?

Maximum effort - Deadpool

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Ej poweruser, als je mijn site paar keer bezoekt zul je zien dat je dumeter ook voor gaat lopen, de mb's binnen hetzelfde headend worden namelijk niet geteld.. dus als jij een keer iets van een computer bij jou in het headend hebt gehaald loopt je pip meteen achter. ik zal zow nog wel ff leuk screenshot maken :)

Afbeeldingslocatie: http://luc.homeip.net/images/pip.gif

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

moet ie het wel doen >:)

Maximum effort - Deadpool

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het verschil zit em op de manier van meten.

Jij meet hoeveel data er door de NETWERKKAART naar binnen komt, en er weggestuurd wordt.

De ISP meet aan de kant van hun kabel-routers die ergens in de plaatsen verstopt zitten. De extra data die zij meten komt o.a. van de draagprotocollen die nodig zijn om data over TV kabel te dragen, en lost packets die opnieuw verstuurd moesten worden naar je kabelmodem. De ISP zal daarom altijd ong. 10% meer meten dan jij...

Eerlijk? Niet helemaal, je vraagt immers om 1 Mb data, en als je ISP door allerlij oorzaken uiteindelijk 1,1 Mb moet versturen om die 1 Mb goed bij jou te krijgen, dat is niet jouw probleem.

Een aantal providers houdt hier rekening mee. Ik heb bijv. een 5 Gb limiet bij Kabelfoon, maar er wordt niks in rekening gebracht tot ik bij de 5,5 Gb be aangekomen. Pas dan betaal ik Hfl 7,50 extra per 500 Mb.
Ik geloof dat ook Rendo rekening houdt hiermee door een hoeveelheid Mb's extra te geven voordat er berekend wordt.

Kun je de provider verplichten om de meters te laten ijken? Geen idee... maar wellicht is het verstandig om dit soort zaken te laten toetsen door het NLIP, eventueel middels een gebruikersgroep.

Helaas is het getal van jouw provider wel WAAR omdat zij nou eenmaal zoveel naar jou verstuurd hebben. Hoeveen packets daarvan dubbel verstuurd moesten worden omdat jouw kabelmodem protesteerde wordt niet apart berekend, en is ook vrijwel onmogelijk.

Dus tja.... eigenlijk ligt je WERKELIJKE limiet zo'n 10% lager.

In jouw geval meet jij meer dan de ISP. En dit betekend dat jij bijvoorbeeld op het lokale netwerk e.e.a. gedownload hebt, wat DU meter wel meer over je netwerk, maar de kabel-router wellicht niet.

Hoe het ook zij, er zijn altijd een verschil zitten tussen metingen van jou en die van de ISP.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1