Laptop scherm verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een laptop waar het scherm van stuk is ( een of andere onbenul is er op gaan staan.) Nou zit er een vga poort op en gelukkig herkend mijn 20 inch monitor de uitgang en levert dus het beeld. Nu zit dat kapotte scherm wel heel erg in de weg als ik m aan die monitor aansluit. Wat ik me afvraag is, kan ik dat kapotte scherm van de laptop af monteren, dus ook loshalen van het moederbord zodat ik alleen het computergdeelte overhoud? Of gaat de computer dan hangen omdat het zn standaard scherm niet meer vind? zou leuk zijn als het werkt, dan heb je een soort van amiga computer dat je aan je tv of monitor kan zetten zonder dat dat kapotte sherm je blik verspert.

The freedom of saying E=MC3

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Los toetsenbordje en je kunt hem dichtgeklapt houden. Ik heb het nooit geprobeerd maar door de connector los te koppelen vóór het slopen moet je er veilig achter kunnen komen.

Verwijderd

Je kunt proberen het scherm helemaal achterover te klappen en dan de desktopmonitor er met een voetje boven te zetten. Dan schuift het laptopscherm zeg maar onder je monitor en zit het niet in de weg. Ik denk echt dat je laptop niet veel zal doen zonder het interne scherm.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Waarschijnlijk gebeurd er niks en zal je laptop gewoon blijven werken. Echter bedenk wel dat de wifi draadloze netwerkantenne hierin zit en dat, als je wifi gebruikt, je bereik enorm zal verslechteren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 02:36:
Ik denk echt dat je laptop niet veel zal doen zonder het interne scherm.
Ik heb nog nooit een notebook gezien die het niet doet als het scherm eraf gehaald is. Zelfde als met het LCDtje dat ik laatst in m'n casemod heb gezet, als ik daar de datakabel van losmaak werkt het ding nog steeds (ok, ik heb geen beeld, maar het geval wordt nog wel gewoon herkend doordat de controllerprint aanwezig is).

Met andere woorden, gewoon ding eraf halen, om wat voor notebook gaat het eigenlijk?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:59
Met [smal]TERW_DAN[/small]. Het is gewoon een signaal dat wegvalt, daar zit echt geen securitycheck op. Waarom zou een laptop opeens niet meer starten als er geen monitor aan hangt maar een desktop computer wel :? Juist.

Het enige probleem dat je tegen zou kunnen komen is dat de notebook zijn sensor voor open/dicht niet meer heeft. Daar wel even op letten en eventueel hier een mod op maken. Het zou kunnen dat de notebook niet aan wil als het scherm volgens hem dicht is. Maar dat heb ik nog nooit kunnen testen :P

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Om dezelfde reden waarom een pc niet opstart als er geen toetsenbord/ muis aanwezig is:)

Het gaat om een fujitsu siemens amilio. Niet de meest degeleijke laptop. in een jaar tijd zijn eerst de geluidsuitgangen en daarna een usb poort geneuveld. ik moet heelaas zeggen dat ie nu overleden is, Probeerde t scherm om te buigen (domdomdom) dus ik heb t vermoeden dat de vga poort kaduuk is. Heb alsnog t scherm verwijderd. Starte inderdaad op zonder waarschuwingsbliebjes, maar de monitor kreeg geen signaal meer.

Ik heb nu maar de onderdelen dr uit gehaald, zat oa een core duo in die ik er uit kon halen. Ik vraag me nu af of dat een standaard chip is die ik in een ander moederbord kan prikken. Ziet er wel zo naar uit, maar dr staat niet op wat voor socket ie nodig heeft.

The freedom of saying E=MC3

Pagina: 1