Xonar d2 voeding losgekoppeld

Pagina: 1
Acties:

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 20:39
Ik heb de xonar d2 binnengekregen en aangesloten, maar nu blijft deze waarschuwing maar komen wanneer ik de console wil openen. Hoe zit dit?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 21:30

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heb je de exacte fout al in Google ingevuld en gekeken of er meer zijn met dit probleem? Weet je zeker dat alle sterkers er wel goed inzitten (heeft deze kaart geen extra power-aansluiting nodig van binnen)? Een mogelijk bestaat natuurlijk dat er iets defect is van binnen, dan zal je hem moeten ruilen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vaak hebben dat soort kaartjes een eigen molex ;).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier een Xonar Essence STX, en dat ding heeft vrolijk z'n eigen molex-aansluiting.

Maar als ik zo even google op een D2 dan lijkt het alsof die dat niet heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/products/large/002293-2.jpg

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja miin kaartje met dezelfde chipset (x-meridian van auzentech) heeft ook geen eigen molex, maar ik heb ook wel wat kaarten die dat wel nodig hebben.

Maw: wat heeft de user aangesloten?
Is trouwens dat ding boven het dolby digital logo niet een floppy molex?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nu je 't zegt... Lijkt me wel vreemde plaats om het te zetten, want normaal gezien bedekt die afschermingskap die locatie als ik het goed heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/news/2007-03/xonar_01.jpg

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• JSTPS
.Ik heb een oude technics stereo versterker op de kaart aangesloten van volgens mij 2x180watt. Ik kan niets vinden in het boekje en ook van google word ik niet wijzer.

EDIT: volgens mij weet ik het al. Drivers van d2x staan erop, deze heeft wel molex aansluiting 8)7. Volgens mij even opnieuw proberen

[ Voor 29% gewijzigd door JSTPS op 23-07-2009 01:29 ]

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Xonar D2 heeft geen voeding nodig, hij haalt zijn stroom uit de PCI-slot.

Ik heb hem zelf ook, misschien ligt het aan je PCI-slot, al een andere geprobeerd?

• JSTPS
Swagger schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 05:31:
Xonar D2 heeft geen voeding nodig, hij haalt zijn stroom uit de PCI-slot.

Ik heb hem zelf ook, misschien ligt het aan je PCI-slot, al een andere geprobeerd?
Ik was er al achter gekomen. De pc zag de PCI versie als een PCI-E. Daarom kwam hij steeds met de melding van die extra aansluiting :P.

Wat ik wel jammer vind, is dat hij volgens mij nog net niet zo goed klinkt als mijn meizu m6, terwijl dit een best goedkope mp3 speler was. De xonar d1 klonk pas zielig vergeleken met de meizu. Nu valt het met de d2 gelukkig reuze mee. Uiteindelijk had ik wel wat meer verwacht van wat de beste surround geluidskaart voor muziek moest zijn.

Verwijderd

Borromini schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:11:
Ik heb hier een Xonar Essence STX, en dat ding heeft vrolijk z'n eigen molex-aansluiting.
En hoe klinkt de kaart? Ik had ook bijna een Xonar Essence STX gekocht vandaag maar heb uiteindelijk de Xonar HDAV 1.3 gekocht.
Maar vertel eens hoe klinkt de Essence? Klinkt deze echt zo goed als dat ze zeggen?
Heb je al OPAMP upgrades gedaan?

• JSTPS
Ik heb de xonar d2 nu een aantal dagen, aangesloten op een sterke technics versterker op de sennheiser hd 595. Nu ben ik aan het testen geslagen. de meizu m6 op de technics met de sennheiser en de xonar op de technics met de sennheiser. Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat de meizu m6 echt stukken beter klinkt. Ik word hier wel een beetje moe van, want welke pc kaart is er beter voor speakers en headphones dan de xonar d2?

Hier wat voorbeelden:

Volgens mij heet het de hi hat. Deze klinkt via de meizu rustig en duidelijk. Bij de xonar klinkt dit veel te scherp en onduidelijk.

Violen klinken erg vol bij de meizu zonder dik te klinken. Bij de xonar vallen de violen weg lijkt het wel.

Akoestische gitaren klinken erg sprankelend met veel 'lucht' of ruimte ertussen via de meizu. Bij de xonar lijkt het alsof de dynamiek deels is weggevallen.

Wie weet wat een betere oplossing is? Ik kan nu wel heel leuk de xonar essence gaan kopen, maar wie zegt dat die ook voor speakers zo veel beter is voor muziek? Eerst deed ik met de d1 namelijk al een miskoop en nu blijkt zelfs de d2 langer niet naturel te klinken 8)7.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 21:30

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zit er geen hulpprogramma bij de geluidskaart? Je zou kunnen kijken of er bepaalde filters aan staan en die dan uitzetten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Ik heb ooit wel eens een geluidskaart gezien waarbij je zelf de opamps kon vervangen naar je eigen voorkeur. Zoiets lijkt me meer iets voor je als je zulke hoge eisen hebt.
http://www.guru3d.com/art...1-soundcard-review-test/8 geloof ik

[ Voor 220% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 00:04 ]

• JSTPS
Er zitten hier geen programma's bij om het aan te passen en er staat geen enkele filter aan. Ik hoop dat er door middel van drivers wel wat verbeteringen komen in het geluid, maar volgens mij zijn de onderdelen in de goedkope mp3 speler van bijna 3 jaar geleden gewoon beter dan in een dure geluidskaart.

Verwijderd

Ik heb zelf een Creative X-Fi Xtreme Gamer gehad en heb daarna zowel de X-Fi Titanium als de Xonar STX gehad om te testen. De Titanium is iets voller, crisper en zuiverder dan de XtremeGamer. Ik hoef bij die kaart ook geen Crystalizer meer aan te zetten want dan wordt het teveel van het goede. Ik vind de X-Fi kaarten en vooral de Titanium een zeer prettig geluid hebben. Smooth, veel diepte en zeer goede kanaalscheiding.

Daarna heb ik de Xonar STX uitgeprobeerd. De Xonar STX is de zuiverste kaart die ik gehoord heb. Echter een te hoge SNR kan ook nadelen hebben. Ik vind namelijk dat het geluid TE luid en TE scherp is (vooral de middentonen) vergeleken met een X-Fi. Ook lijkt het geluid minder diep en smooth te zijn. De Xonar STX moet het dus vooral hebben van zijn luide zuivere geluid. Maar een wat dieper/grootser en smoother geluid dat wat minder scherp en luid is vind ik toch prettiger om naar te luisteren. Een te luid geluidstype luistert niet lekker want je moet er bij kunnen wegdromen. Dat ik bij de X-Fi wel. Tevens deed de scherpte pijn aan mijn oren. Nou luisterde ik via een koptelefoon van een paar tientjes maar ik heb de verschillende geluidstype van beide kaarten goed kunnen horen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 01:39 ]

• JSTPS
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:33:
Ik heb zelf een Creative X-Fi Xtreme Gamer gehad en heb daarna zowel de X-Fi Titanium als de Xonar STX gehad om te testen. De Titanium is iets voller, crisper en zuiverder dan de XtremeGamer. Ik hoef bij die kaart ook geen Crystalizer meer aan te zetten want dan wordt het teveel van het goede. Ik vind de X-Fi kaarten en vooral de Titanium een zeer prettig geluid hebben. Smooth, veel diepte en zeer goede kanaalscheiding.

Daarna heb ik de Xonar STX uitgeprobeerd. De Xonar STX is de zuiverste kaart die ik gehoord heb. Echter een te hoge SNR kan ook nadelen hebben. Ik vind namelijk dat het geluid TE luid en TE scherp is (vooral de middentonen) vergeleken met een X-Fi. Ook lijkt het geluid minder diep en smooth te zijn. De Xonar STX moet het dus vooral hebben van zijn luide zuivere geluid. Maar een wat dieper/grootser en smoother geluid dat wat minder scherp en luid is vind ik toch prettiger om naar te luisteren. Een te luid geluidstype luistert niet lekker want je moet er bij kunnen wegdromen. Dat ik bij de X-Fi wel. Tevens deed de scherpte pijn aan mijn oren. Nou luisterde ik via een koptelefoon van een paar tientjes maar ik heb de verschillende geluidstype van beide kaarten goed kunnen horen.
Ik ervaar het heel anders. De xonar d2 heeft drukkende midden tonen, dus niet erg zuiver. De meizu m6 heeft rustigere en meer zuivere midden tonen. Het hoog klinkt erg realistisch, zoals wanneer langs de snaren van een akoestische gitaar wordt gegleden met de hand, maar het wordt nooit scherp, zoals het bij de xonar d2 is. Dus je krijgt bij de meizu een geluid dat helderder is dan de xonar en meer smooth klinkt. Nu ik jouw stukje heb gelezen over het scherpe geluid van de STX weet ik ook zeker dat ik die niet moet hebben, want dit betekent weer een onrealistisch geluid hoe jij het beschrijft.

Ik sluit het trouwens allemaal analoog aan, dus misschien moet ik het eens digitaal met een andere versterker proberen.
Pagina: 1