Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup Software

Pagina: 1
Acties:

• DamageInc.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 04:18
Hallo,

wat zijn wat goede programmas om automatische backup-plannen te maken?
Zoals bijv. de software die wordt meegegeven op externe HDDs.
Ik heb dan zo'n WD MyBook en daar zit en programma genaamd 'Memeo AutoBackup' bij.
Hij werkt best fijn, de "trial"-versie dan, en de ongelimiteerde versie is niet zo duur.

Is dit al een goed programma, of kan ik beter iets anders hebben?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het aan jouw eisen voldoet, lijkt het me een prima programma.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt backuppen, synchroniseren, online backuppen en nog veel meer.

Wat goed is kun je, zoals sjaakduhuuhl al aangeeft, alleen zelf bepalen; voldoet het aan je eisen en werkt het naar behoren? Mooi. Zo niet: neem 1 van de paar duizend alternatieven.

Zonder je uiteindelijke doel en eisen waaraan je backup software volgens jou moet voldoen hier neer te zetten kunnen we niets met je topic; de één heeft backup software van vele duizenden euro's nodig, de ander heeft voldoende aan een batchfile. En we hebben geen glazen bol ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 23-07-2009 00:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

Met sjaakduhuuhl. Je zou eventueel zelf ook een scriptje kunnen maken met bijvoorbeeld robocopy, dat kost niks.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• DamageInc.
Oh ja, wat ik eigenlijk bedoelde is wat over het algemeen goede software is.
Dus, zo heb je bijv. die "Memeo", of die dan ook betrouwbaar backups maakt bijv.

Wat ik nodig heb is inderdaad vrij simpel, gewoon en kopie op een andere schijf hebben staan.
Maar dan is dit programma wel zo simpel, misschien zouden extra opties wel handig zijn.
Zoals, deze die maakt dan backups, maar die backup wordt dan alleen maar groter ook al zou ik iets op de originele locatie weg halen.
Aan de andere kant is dat natuurlijk een goed ding, voor als er per ongeluk of doort iets schadelijks iets wordt verwijderd.
Want je wil natuurlijk ook niet dat, als er een schijf door een virus of iets dergelijks wordt leeg gegooid,
dat het programma hetzelfde met de backup doet. XD
Dat is altijd een beetje vervelend, het een of het ander...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DamageInc. schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:08:
Wat ik nodig heb is inderdaad vrij simpel, gewoon en kopie op een andere schijf hebben staan.
Dan kan al met XCopy...
Maar dan is dit programma wel zo simpel, misschien zouden extra opties wel handig zijn.
Als je dan weet wélke opties je graag zou hebben... er zijn 1001 paketten en ze hebben allemaal andere/meer/minder opties...
Zoals, deze die maakt dan backups, maar die backup wordt dan alleen maar groter ook al zou ik iets op de originele locatie weg halen.
Dan wil je waarschijnlijk een (one-way) synchronisatie; dat is iets anders dan een backup ;)
Aan de andere kant is dat natuurlijk een goed ding, voor als er per ongeluk of doort iets schadelijks iets wordt verwijderd.
Wat wil je nou? :X :P
Want je wil natuurlijk ook niet dat, als er een schijf door een virus of iets dergelijks wordt leeg gegooid,
dat het programma hetzelfde met de backup doet. XD
Sowieso zal een backup maar perdiodiek lopen; een (live) synchronisatie (mirror) is in zo'n geval gevaarlijker, want inderdaad alles wat links weg is is rechts dan ook meteen foetsie. Maar ook dat synchroniseren (mirroren) kun je natuurlijk op gezette tijden doen... Mocht een virus of jezelf door een stomme actie de hele rambam leegmikkeren dan heb je dus nog een backup (totdat de nieuwe backup gedraaid wordt; maar ook daar zijn wel weer schema's op te knutselen zodat je er bijv. 2 of 3 hebt die rouleren).

Ikzelf gebruik voor een aantal simpele backups SyncbackSE en die bevalt me prima en die kan vanalles. En best of all: het is niet duur...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DamageInc.
Is die dus voor one-way synchronisatie zoals je zei?
Ik zal 'm gewoon proberen ook.

Ik had trouwens een paar dagen terug ook Nero BackItUp geprobeerd.
Maar wat een verschrikkelijk omslachtige software hebben ze daar zeg.
Dit simpele programmaatje begon al met eerst 3 andere dingen te installeren.
Waaronder 1 er van .NET Framework 3.5 voor WinXP SP1 was.
Ik dacht, waar de hek is dat voor nodig?

In ieder geval, gisteren of eergisteren kreeg ik een probleem na het opstarten van de computer.
Uit het niets kwam er gewoon een "Rapport Verzenden"-schermpje voor explorer.exe.
Dus ik klikte gewoon wel of niet en explorer.exe herstartte.
Maar, dat bleef gewoon door gaan, zonder wat dan ook te doen.
Toen heb ik het systeem maar hersteld tot precies voor de installatie van BackItUp en het was weer goed.
Heel vreemd dat ik zo'n probleem kreeg met software van de officiële website.
Geen "gedownloade" of gecrackte versie ofzo, gewoon de "trial-versie".

NOD vond niks, SpyBot en Ad-Aware ook niet, wat moet je dan...
Misschien moet Nero toch niet met andere software rotzooien tijdens de installatie.

Maar bedankt voor de link, zal die trial eens proberen.
Wedden dat die binnen een minuut er op staat. :P
In plaats van Nero met z'n kwartier ofzo...

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

DamageInc. schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:33:
Hallo,

wat zijn wat goede programmas om automatische backup-plannen te maken?
Zoals bijv. de software die wordt meegegeven op externe HDDs.
Ik heb dan zo'n WD MyBook en daar zit en programma genaamd 'Memeo AutoBackup' bij.
Hij werkt best fijn, de "trial"-versie dan, en de ongelimiteerde versie is niet zo duur.

Is dit al een goed programma, of kan ik beter iets anders hebben?
Je hebt de trial geprobeert en dat werkt best fijn, bovendien vind je de full versie niet zo duur. Waarom wil je dan nog van ons horen als het een goed pakket is?

magoed, als je een windows PC hebt kom je een heel eind met NTBackup van microsoft. Gratis, simpel in gebruik en alle basis funkties die je van een backup software mag verwachten...

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1