1440x900 resolutie mist in video driver

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb een moederbord met Intel X4500 erop (onderdeel van G43 chipset) maar wat me vooral verbaast is dat ondanks hele gros bruikbare resoluties er paar gekke waarden tussen staan:
- 1600x900
- 1792x1344
- 1856x1392
Zeldzame of nog nooit gemaakte resoluties, maar wel in lijst opgenomen.

En wat ook heel toevallig is, 1440x900, een bekende resolutie onder 19 inch schermen, is er gewoon niet aanwezig in de lijst resoluties. HET IS WEGGELATEN! :(
Daar word ik niet echt blij van. Ik heb wel paar keer drivers meegemaakt waar 1440x900 gewoon ontbreekt.

Wat is er toch met fabrikanten die drivers maken. Ze voegen idiote resoluties toe die ik helemaal niet ken uit standaard monitoren en ze vergeten ook nog paar belangrijke veelgebruikte resoluties zoals 1440x900.

Welnu, ik beschik dus bijvoorbeeld over LCD tv van 19 inch, welke met 1440x900 doet, en daar wil ik wel graag in native resolutie doen. Maar wat moet ik nu doen, nu de drivers niet over vereiste resoluties beschikken?

En als ze ontbreken, kan ik ze zelf toevoegen? Of is dat te moeilijk?
Je mag hierover vertellen over probleem met de ontbrekende 1440x900.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Kan je geen gebruik maken van een oudere driver? Als die geen problemen geeft bij jou systeem kan je daar gerst gebruik van maken.

Desktop | Server | Laptop

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Zijn er geen tools te krijgen waarmee je de resoluties toe kunt voegen?

Edit heb je hier al gekeken: http://www.intel.com/support/graphics/intelg43/index.htm

en het issue zelf: http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-028366.htm

Er staat iets over het niet herkennen van de native resolution, misschien dat hij er daarom niet tussen staat. Je kunt daar drivers downloaden die het issue oplossen, maar zitten bijwerkingen aan. Lees het iig even door.

[ Voor 95% gewijzigd door NoepZor op 23-07-2009 08:52 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anders is wellicht Powerstrip een optie..