Hoi ik heb een probleempje waar ik niet uit kom.
In bijvoorbeeld het volgende voorbeeld
Zou ik graag alleen de id willen hebben waarbij land bijvoorbeeld 3 is.
Is dit mogelijk met SimpleXML ?
Met het volgende werkt het wel maar als de xml in andere volgorde staat of land 3 heeft geen waarde en ik wil terugvallen naar standaard waarde land='5' dan werkt het onderstaande niet.
Ik heb het al geprobeerd met een if loop door deze gelijk te stellen aan land == 3 maar dit werkt helaas niet.
Daarna heb ik het geprobeerd met strpos omdat de '3' misschien als string gezien werd, maar ook dit was een no go ...
Ik heb het idee dat ik heel moeilijk aan het doen ben en dat het makkelijk moet kunnen.
Kan iemand me de goeie richting in helpen ?
In bijvoorbeeld het volgende voorbeeld
PHP:
1
2
3
4
| <name id='1' land='2'></name> <name id='2' land='3'></name> <name id='3' land='4'></name> <name id='4' land='5'></name> |
Zou ik graag alleen de id willen hebben waarbij land bijvoorbeeld 3 is.
Is dit mogelijk met SimpleXML ?
Met het volgende werkt het wel maar als de xml in andere volgorde staat of land 3 heeft geen waarde en ik wil terugvallen naar standaard waarde land='5' dan werkt het onderstaande niet.
PHP:
1
2
3
4
5
| $xml = simplexml_load_file('480237.xml'); foreach($xml->children() as $fet) { $waarde = $fet->Name[1]['land']; } |
Ik heb het al geprobeerd met een if loop door deze gelijk te stellen aan land == 3 maar dit werkt helaas niet.
Daarna heb ik het geprobeerd met strpos omdat de '3' misschien als string gezien werd, maar ook dit was een no go ...
Ik heb het idee dat ik heel moeilijk aan het doen ben en dat het makkelijk moet kunnen.
Kan iemand me de goeie richting in helpen ?