hoe krijg ik geluid over mijn speakers met acer beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 5.448 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303910

Topicstarter
hallo,

ik heb de volgende opstelling:

plasmascherm van philips
ziggo digitale tv
onkyo tx sr876 receiver
jamo s 606 hcs6 5.1 speakers
electr beamerscherm
beamer van acer model x1160

nou heb ik alles voor elkaar, alleen hoe krijg ik geluid als ik alleen de beamer op het scherm wil via de digitale tv kastje de beamer heeft geen geluidsuitgang.

bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
De beamer is eigenlijk de monitor, en geeft alleen het beeld door. Je moet het geluid aansluiten aan de decoder of dvd/blu-ray speler.

Als die versterker HDMI heeft moet je eerst de HDMI naar de receiver laten gaan en dan via HDMI out naar de beamer (het zelfde als je eigenlijk naar de TV doet) Anders kun je nog optical of coax appart van de decoder naar de versterker laten gaan.

Persoonlijk zou ik TV nooit over de beamer laten gaan maar DVD/Blu-Ray uiteraard wel. Alhoewel het geen super resolutie heeft deze beamer.

[ Voor 63% gewijzigd door Bulls op 22-07-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34
De receiver van Ziggo heeft neem ik aan ook een audio uitgang? Zo ja, deze aansluiten op je Onkyo receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De beamer heeft er in dit geval totaal niks mee te maken, ik zou zeggen verdiep je er maar eens in.
Enigste optie is het geluid door sturen naar een receiver of versterker.

En oja, welkom op GoT, groeten hoeft niet, en hoofdletters en wat meer leestekens zijn wel fijn.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303910

Topicstarter
Ok, hardstikke bedankt.

Mijn digitale kastje heeft wel een geluidsuitgang, dus kan ik die wel naar de versterker doen ja.

En dan ga ik via het digitale kastje naar mijn beamer, volgens mij moet dat lukken.

Ik was bang dat ik de tv aan moest hebben voor het geluid, maar zo gaat het geluid het toch doen zonder de tv aan te hebben??

Modbreak:knip: nergens voor nodig

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 23-07-2009 09:30 ]

Dit topic is gesloten.