exchange 2003 (RE: Undelivered Mail Returned to Sender)

Pagina: 1
Acties:

• icetail
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-01 19:25
sinds enige tijd draai ik met succes een exchange 2003 server.
ik had eerst wat problemen met het verzenden van mail maar dat is opgelost dankzij dit forum
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1358895.

nu krijg ik sinds een paar dagen mailtjes terug

RE: Undelivered Mail Returned to Sender

From: Mail Delivery System [mailto:MAILER-DAEMON@mx03.online.nl]
Sent: Tuesday, July 21, 2009 1:15 PM
To: naam@wanadoo.nl
Subject: Undelivered Mail Returned to Sender

This is the mail system at host mx03.online.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<naam@domein.nl> (expanded from <naam@wanadoo.nl>): host
10.160.210.246[10.160.210.246] said: 550 message content rejected. If you
think that the system is mistaken, please report details to abuse@online.nl
(in reply to end of DATA command)

iemand enig idee wat dit betekend?

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 15:24
<naam@domein.nl> (expanded from <naam@wanadoo.nl>): host
10.160.210.246[10.160.210.246] said: 550 message content rejected. If you
think that the system is mistaken, please report details to abuse@online.nl
(in reply to end of DATA command)

Oftewel de inhoud van de mail die met afzender "jouw emailadres" is verzonden naar iemand bij online.nl wordt geweigerd.

Wat die inhoud is kun je misschien zien aan de attachments die erbij zitten of de bron van de mail te bekijken.

Het kan bijvoorbeeld echt door jou verstuurd zijn, of je computer heeft een virus waardoor die mails verstuurd. Maar het kan ook zijn dat het virus of spammails zijn die door iemand anders wordt verzonden, maar met gebruik van jouw afzender-adres.

Misschien kun je daarachter komen door de volledige mail die je hier noemt goed te bekijken en te zien wat er door jou (of iemand die zich als jou voordoet) is verzonden.

even in de mxtoolbox (google) kijken of je zelf ook niet op een spamlist staat..

• icetail
hmmm nee daar sta ik niet tussen virus kan ik ook niet ontdekken. dus zullen ze m'n adres wel als afzender gebruiken. enig idee hoe ik dat kan oplossen

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 00:13
De foutmelding die je krijgt is een standaard foutmelding die door veel email servers gegeven wordt. Het bericht betekend simpel gezegd, de email die je probeert te verzenden wordt door de ontvangende server gezien als spam. Dit kan meerdere oorzaken hebben, ik raad dan ook aan om de volgende test te doen wat het kan bevestigen:

Stuur een lege email naar de ontvanger met het domein waarmee je het probleem hebt. Als dit bericht dezelfde melding terugkrijgt, met totaal geen content erin, dan heb je je bevestiging dat de server het ziet als spam.

De oplossing voor dit probleem:

1) Pas je domeinnaam aan (ga voor een nieuwe domeinnaam)
2) Voeg niet teveel mensen toe in de AAN lijst
3) Voeg niet teveel mensen toe in de BCC lijst
4) Zend niet tevaak mail met hetzelfde onderwerp, zeker niet als ze niet beginnen met Re:, Fw: of Fwd:

PS: En heb je zoals DNAxtreme al aangegeven had, je eigen IP (waarmee je de mail verzend) getest op http://www.mxtoolbox.com/index.aspx ?

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

• icetail
oke bedankt voor het advies. _/-\o_
ook heb ik m'n IP getest daar is niks uitgekomen.