LaCie externe hardeschijf 750 gig, conversie.

Pagina: 1
Acties:

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-02 16:01
Het verhaal/probleem:

Een pinnacle video transfer aangeschaft, om video 8 filmpjes digitaal te krijgen. De video transfer werkte niet met de LaCie omdat het bestandstype NTSF, niet compatibel was. Dus met behulp van SwissKnife op een verouderde computer het NTSF bestandstype omgezet naar FAT32. Het gevolg was dat van de 750 gig er plotseling nog maar 196 beschikbaar waren. Nu heb ik de boel al geformateerd, met behulp van 'uitvoeren'(convert K: /fs ntsf), daarnaast heb ik ook Swissknife gebruikt om er weer NTSF van te maken. Maar nog steeds heeft de schijf een opslagruimte van 196 gig. Dit alles op de verouderde computer.
Nu werd mij aangeraden om op een nieuwere computer de boel te formatteren, omdat de bios dan wel de hoeveelheid geheugen aan zou kunnen. Ik heb wederom de bovengenoemde opties doorgelopen, maar zonder resultaat.
Nu vond ik het volgende: zie plaatje. Het 'verloren' deel heb ik gelukkig teruggevonden, alleen moet ik het nu nog koppelen aan de 'schijf'. Het gaat overigens om schijf K.
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2ibnj8w.jpg

Gaude et aude

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Als er data op staat, kun je partition magic ofzo gebruiken om de partitie te resizen.
Als er geen data op staat kan je gewoon alle partities verwijderen en een nieuwe aanmaken.
Oudere FAT32 partities hebben een 200GB limiet.

De capaciteit van je schijf staat links op het plaatje (698GB) en is precies zoveel als het zou moeten zijn :)

Even niets...

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-02 16:01
Ok, dank je wel.

Gaude et aude