Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Port forwarding werkt niet bij Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 08:18
Ik probeer via mn HTC Touch Pro en remote desktop (Windows Mobile 6.1) verbinding te maken met mijn pc, alleen komt er geen verbinding tot stand. Nou vermoedde ik dat dit kwam omdat de poort niet geopend is/kan worden.

Mijn pc (XP) is verbonden via een Linksys WRT54G die de DHCP en (ik dacht) ook port forwarding functies heeft overgenomen van het Zyxel modem die standaard door Telfort wordt geleverd. Het heeft destijds nogal wat moeite gekost, maar de Linksys neemt nu het IP adres over van de Zyxel, waardoor de Zyxel ook niet meer benaderbaar is maar alles gewoon doorstuurt. Vervolgens kon ik in de Linksys gewoon de poorten open zetten zodat programma's zoals uTorrent volledig werkten.

Nou probeer ik hetzelfde te doen met Remote Desktop dat gebruik maakt van poort 3889. Deze poort gaat alleen niet open lijkt het, aangezien ik deze via een poortscan ook niet als open kan vinden. De poort van uTorrent daarentegen wel.

Het lijkt er op alsof uTorrent als het ware door de poort heen 'breekt', deze open zet, gebruikt en na gebruik weer sluit. Terwijl de Remote Desktop verbinding via mn HTC dit niet voor elkaar krijgt.

Iemand een idee hoe dit op te lossen valt?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:28
RDP maakt gebruik van poort 3389. Werkt het vanaf een andere PC in je eigen netwerk wel?

[ Voor 46% gewijzigd door Poltergeist op 22-07-2009 21:57 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Je HTC maakt verbinding met je wireless LAN, en heeft dus niets met port forwarding te maken, dat is alleen voor de WAN (internet) kant.

Toch iets firewall-achtigs vermoed ik, tenzij het vanaf een andere PC wel lukt. En staat remote access uberhaupt wel aan op de XP PRO bak? (My Computer->rechtsklik->properties->tabblad remote o.i.d)

[ Voor 20% gewijzigd door DigiK-oz op 22-07-2009 22:15 ]

Whatever

• MailMan
Via een Mac in het netwerk (met Remote Desktop Connection Client for Mac 2) lukte het me ook niet. Had al een vermoeden dat dat port forwarden binnen het netwerk niet uit zou moeten maken, dus dan ligt het waarschijnlijk toch echt aan mn pc settings.

Ik heb nu

Kansloos! XP Home ondersteunt geen Remote Desktop als ik het goed begrijp? En ik maar denken dat ik het al eens eerder gedaan had, zal wel op Win98 zijn geweest :P

[ Voor 27% gewijzigd door MailMan op 22-07-2009 22:38 ]

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:07
MailMan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:56:
Het lijkt er op alsof uTorrent als het ware door de poort heen 'breekt', deze open zet, gebruikt en na gebruik weer sluit. Terwijl de Remote Desktop verbinding via mn HTC dit niet voor elkaar krijgt.
Edit: nevermind. Topic niet goed gelezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Glamdring op 22-07-2009 22:35 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
MailMan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:32:
Via een Mac in het netwerk (met Remote Desktop Connection Client for Mac 2) lukte het me ook niet. Had al een vermoeden dat dat port forwarden binnen het netwerk niet uit zou moeten maken, dus dan ligt het waarschijnlijk toch echt aan mn pc settings.

Ik heb nu

Kansloos! XP Home ondersteunt geen Remote Desktop als ik het goed begrijp? En ik maar denken dat ik het al eens eerder gedaan had, zal wel op Win98 zijn geweest :P
True :) Al zijn er wel manieren om remote desktop te enabelen op XP home, google maar op "RDP XP Home"

Whatever

• MailMan
Hmm ik heb nu via deze tweaks: http://www.mydigitallife....-windows-xp-home-edition/ volgens mij Remote Desktop geactiveerd, maar het lukt me nog steeds niet om via de Mac of via de HTC met WM6.1 te connecten binnen het netwerk.

Daarnaast lukt het ook niet met VNC viewer op de HTC en RealVNC op de pc.

Iemand nog ideeën?

[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 23-07-2009 10:48 ]

• MailMan
Pff wordt er ook niet beter op.

Na het doorvoeren van die 'tweaks', is de 'Remote' tab verdwenen.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:07
Staat de windows firewall toevallig aan? of een andere firewall op je pc

[ Voor 39% gewijzigd door falconxp op 26-07-2009 05:28 ]

Pagina: 1