Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP uit slaapstand/standy via usb toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 22:55
Ik heb mijn laptop aangesloten op een externe monitor, met usb muis en toetsenbord, de laptop ligt in principe altijd dichtgeklaptop het bureau.. Nu moet ik elke keer via de aan/uit knop de laptop opstarten..

Dit wil ik graag doen via standby/slaapstand, zodat de laptop overdag niet aan hoeft te staan of ik elke keer het knopje moet in drukken, nu gaat het maar om een knopje, maar ik heb nogal wat zooi op de laptop zelf staan, dit zou ik graag zo houden, vandaar de wens van standby of slaapstand.

Via het toetsenbord van de laptop kan ik hem wel wakker maken, maar via usb niet, in apparaatbeheer heb ik niet de mogelijkheid om de muis en toetsenbord "toestemming" te geven om de laptop wakker te maken, gezien het tabblad er niet is.. Verder dan dit kan ik helaas niet komen, het gaat allemaal over dat ene tabblad, die ik dus niet heb.

Het gaat om een HP DV6725ED, met Windows XP PRO SP3 NL.

Hij ziet mijn toetsenbord (Standaard Lenovo usb toetsenbord) als HID-toetsenbordapparaat en de muis als HID-compliant muis (Logitech Optical Value, USB).

Verwijderd

Had je het bios oa al gecheckt op dingen zoals wake from USB? :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je zou ook de MCE Standbye tool kunnen checken, die kan je pc in slaapstand brengen en maakt het ook mogelijk om de pc weer uit slaapstand te krijgen. Via Google kan je hem wel vinden. Je kan hier per apparaat aangeven of hij de pc wel of niet uit slaapstand mag halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 23-07-2009 08:58 ]

Desktop | Server | Laptop

• rscheper
Qua bios, dit is ongeveer de meest beperkte bios die ik gezien heb, kan niets instellen qua wake e.d.

Ik kijken naar die tool, laat het vanavond weten! Dankje.

• rscheper
De tool heeft geen nut, dit is eigenlijk hetzelfde als apparaatbeheer, hij herkent alleen de netwerkkaart als device dat een wake up kan doen, niet het toetsenbord of muis.

sorry voor de kick, niet zo snel aan gedacht :$

[ Voor 16% gewijzigd door rscheper op 23-07-2009 22:36 ]