[sbs2003] 2000 clients niet op exchange

Pagina: 1
Acties:

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Het volgende :

2003 sbs servertje opgezet : dhcp, dns, exchange, shares, printer shares, gebruikers aangemaakt.
Outlook 2003 ingesteld zodat hij contact maakt met de exchange server dit werkt onder de clients met Windows Xp prof. Daarna wou ik met Outlook 2003 contact maken met de exchange server onder Windows 2000 prof. Dit lukt dus niet !
De volgende foutmelding die ik krijg was in de trant :
onbekende naam je moet eerst verbinding maken met exchange

Het volgende wat ik zelf al geprobeerd heb is veel googlen daarna op got gezocht maar niets wat bij mij van toepassing is.
servernaam/exchange vanaf elke client werkt perfect !
Microsoft Exchange Troubleshooting Assistant heb ik gedraaid en gaf geen foutmelding! Klopt ook wel want als ik een Xp client pak werkt het wel.

Zou het ook een algemene instellingen kunnen zijn in exchange specifiek voor 2000 clients dat die uitgesloten worden ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee hoor, heb je wel Windows 2000 Service Pack 4 (of ik geloof minimaal 2 of 3 om met 2003 goed samen te werken) geinstalleerd? Ik zou sowieso even alleupdates installeren die nu nog in de wachtrij staan.
Zelfde geldt voor Office, is Service Pack 3 geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lamko
Alle updates zijn gedaan ! Maar het werkt nog steeds niet. Ik zat zelf eraan te denken dat hij kwa poorten of iets dergelijks iets misgaat maar om dit even handig te troubleshooten kan ik bijv. via telnet ook rechtstreeks contact maken met de exchange server. Ik ga eerst nog wel even wat google'en

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hangt de pc in het lokale netwerk en is 'ie lid van het domein?
RPC over HTTP gaat niet werken op Windows 2000, daar heb je XP voor nodig.

Mijn spoorwegfotografie

• lamko
Hij hangt in het lokale netwerk en is lid van het domein ! Wat zijn nog meer punten waar het mis kan gaan ?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Vanaf de W2K werkplekken kun je ook goed resolven (geen DNS problemen?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• lamko
Een simpele ping naar de sbs server op naam gaat prima.

edit:
Probleem getraceerd naar de server ! Eerst konden de Xp werkplekken ook agenda's met elkaar delen dit ging naar een reboot van de server ook niet meer. Ik moet erbij zeggen dat het afsluiten veel te lang duurde en hij bleef maar ergens naar zoeken zo kwam het voor mijn gevoel over. Dus heb ik de server maar gereset.
Opnieuw opgestart en het agenda delen onder Xp was ook gebeurt hij geeft aan dat de exchange server niet online is. Terwijl OWA nog gewoon werkt.
Simpel gezegd exchange is kaduk en misschien wel meer -> reinstall exchange ?
Maar misschien kan ik ook wel dieper troubleshooten zoals registerinstellingen veranderen. Andere onderdelen waar exchange van afhankelijk is troubleshooten en dat repareren.

Maar hoe langer ik erover nadenk :
Hoe meer ik het in een driver probleem ga zoeken er zijn niks geen moeilijke dingen geïnstalleerd.
Er draait alleen een pakket van CCS op samen met een Progress Database. Verder alles netjes geupdate op de server. Gezien het simpele gebruik van deze server en de net schone installatie zie ik eigenlijk geen andere mogelijke problemen.
Moederbord : http://www.ncs.nl/product.php?cat=20&id=99

Vooral ook na het lezen van dit http://www.eggheadcafe.co...nnection-to-exchange.aspx waar een soortgelijk probleem wordt besproken. Zie de link die daar wordt
besproken waar het ook over een netwerkdriver gaat die geupdate dient te worden.

[ Voor 92% gewijzigd door lamko op 23-07-2009 18:59 ]

• lamko
Na langer doorlezen blijkt de update die hier besproken wordt al een standaard update te zijn die ik waarschijnlijk allang geinstalleerd heb. http://msexchangeteam.com/archive/2008/03/12/448421.aspx
Met die update zou een update van een netwerkmdriver ook niet meer benodigd zijn.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draai dan de SBS BPA eens, goede kans dat taskoffloading nog aan staat :)

Mijn spoorwegfotografie

• lamko
BPA gedraaid en inderdaad taskoffloading stond nog aan dit uitgezet maar nog steeds krijgt de win2k machine
geen verbinding.

• lamko
Vrijdag Sp2 voor exchange nog geinstalleerd en daarna kon ik ook geen mail meer versturen.
Ik had eerst een smarthost opgegeven in virtual server for smtp. Hier nu netjes een smtp connector voor aangemaakt maar de mail werkt nog steeds niet. Ik ga denk ik exchange maar gewoon opnieuw installeren op de c:had dit eerst op de e: gedaan.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zo te horen rammelt er veel meer dan alleen Exchange aan die server, misschien kan je eens goed door de eventlogs heenspeuren en alle kritieke errors een voor een oplossen. Dat zal zeker helpen. Eventuele firewalls en virusscanners ook al eens uitgeschakeld/verwijderd?

Mijn spoorwegfotografie

• lamko
Geen fouten in de eventviewer naja een maar paar die ik door microsoft kan negeren.
Email versturen heeft nooit gewerkt want er was gewoon een verkeerde smtp server neergezet.
Xp clients agenda probleem bleek een fout in het lokale systeem te zijn.
Volgende stap die ik ga nemen is de Win2k clients netjes gaan update naar Xp tenzijn iemand anders nog een oplossing heeft.

Pagina: 1