Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sims 3 loopt zo nu en dan vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb zojuist Sims 3 in de winkel gekocht, maar mijn pc blijft soms vast lopen. Ik krijg dan een raar blokjes-achtig scherm en het geluid blijft haperen. Vervolgens moet ik de pc resetten.

Het probleem doet zich voor in de create-a-sim mode, maar ook (minder vaak) als je een huis aan het bouwen bent. Kan iemand mij helpen? Dit zijn de specificaties van mijn pc:

Moederbord: P5VD2-X

CPU #0 Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz, 1862 Mhz
CPU #1 Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz, 1862 Mhz

Systeemgeheugen 2048 MB

Video kaart ATI Radeon HD 4850 (512 MB)

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional SP3 32 bit

DirectX DirectX 9.0c

Resultaten overgenomen van Everest.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Gr headsh0t.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT, headsh0t! :)

Wat is de temperatuur van je pc na deze crash?

Heb je het ook met andere games?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. :) De temperatuur van de pc is na het resetten 45 graden Celsius. En nee ik heb het niet met andere games.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat kan mogelijk een probleem zijn van videodrivers en/of geluidsdrivers (blokjes lijken op videokaart... schokkend geluid kan van de geluidskaart afkomen, maar kan ook door het vastlopen van windows komen).

Draai je al de laatste drivers voor jouw HD4850? Wellicht kun je ze updaten en dan nog eens proberen.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Voor dit soort probleemtopics hebben we een apart forum, dus een tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen :).

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:32:
Dat kan mogelijk een probleem zijn van videodrivers en/of geluidsdrivers (blokjes lijken op videokaart... schokkend geluid kan van de geluidskaart afkomen, maar kan ook door het vastlopen van windows komen).

Draai je al de laatste drivers voor jouw HD4850? Wellicht kun je ze updaten en dan nog eens proberen.
Ik draai de laatste drivers voor de videokaart.

Eigenlijk zijn het geen blokjes, maar meer dikke horizontale strepen over het hele beeldscherm heen (misschien niet belangrijk :X )

edit ik heb geen geluidskaart, dat zit al in mijn moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 20:40 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:39:
[...]

Ik draai de laatste drivers voor de videokaart.

Eigenlijk zijn het geen blokjes, maar meer dikke horizontale strepen over het hele beeldscherm heen (misschien niet belangrijk :X )

edit ik heb geen geluidskaart, dat zit al in mijn moederbord.
Kun je daar misschien een foto van schieten?

Dit klinkt meer als oververhitting van je videokaart (artifacts)..

Welke andere games speel je? Zijn dan 2d/3d games (3d = zwaarder voor je kaart).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een filmpje gemaakt van het probleem lol

http://nl.tinypic.com/r/2qxwz1h/3
(drukte ook perongeluk ergens microfoontje uit op mijn camera, en dit keer zijn het verticale streepjes xD)

Ik speel GTA IV ook, en daarbij blijft hij niet vastlopen. Alleen hij is erg lelijk qua graphics omdat mijn processor al erg verouderd is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dubbelpost, maar het probleem is nog niet verholpen en het doet zich ook voor bij Call of Duty 4 maar dan minder snel. De GPU was rond de 53 graden. (pas gezien na het opnieuw opstarten).

Ik word er niet vrolijk van...

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

heb je ooit met je videokaart gerommelt? bijv koeler eraf oid..

verder denk ik dat dit puur een driver probleem is..
je zou een OS reinstall kunnen overwegen maar maak dan wel eerst een backup van je belangrijke documenten ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog nooit aan mijn videokaart gerommeld. Ik heb nu inmiddels Windows 7 en daar doet hetzelfde probleem zich voor. In vista niet last van gehad

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

kijk eens in je logs.. Ik denk dat er iets staat van je videokaart driver is gerestart.. Veel voorkomend probleem met de 4850... Heb ik ook gehad.. Ik heb mijn bios van de kaart aangepast en alle powersafe modes op standaard gezet.... dus dat de kaart niet loopt te wisselen van modes tijdens het spelen.. Windows is daar namelijk niet echt blij mee

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan volgens mij niks vinden in de logboeken (of ik zie het over het hoofd). Hoe kom ik in de bios van mijn kaart? Dan ga ik dat eens proberen. En heb je het daarmee ook opgelost?

Gr. headsh0t.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Flash anders eens de bios van je videokaart... Bij de HD4870 is dat meestal de oplossing, bij een HD4850 misschien ook...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik heb dat probleem ook gehad. Opgelost door een zwaardere voeding te gebruiken.
De 4850HD moet minstens 500W voeding hebben (beetje hoger kan ook geen kwaad ;))

[GoT] TF2 Clan

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eigenlijk niet dat dat het probleem is, op de verpakking staat dat je minstens 450 watt nodig hebt. Dat heb ik dus.

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:22:
Ik denk eigenlijk niet dat dat het probleem is, op de verpakking staat dat je minstens 450 watt nodig hebt. Dat heb ik dus.
Woohow, late reply... :P
Dan zal je dan toch hoogstwss de bios eens moeten flashen...
Ik dácht dat Saphire zelf nog een updatet bios had uitgebracht...

[GoT] TF2 Clan

Pagina: 1