Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

keyboard shortcut voor veel voorkomende woorden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn mastering studio sla ik een boel WAV files per dag op en achter de bestandsnaam type ik altijd (mastered), dus een file heet origineel bijv. ''liedje.wav'' en als ik hem opsla na mastering dan heet hij ''liedje (mastered).wav''.
Op zich niet zo'n probleem en doe dit eigenlijk al jaren zo en kan dus redelijk blindelings dit typen maar een klant wees me er vandaag op dat het misschien mogelijk was omn dat met een toetsen combi te doen.
Nooit bij stil gestaan en kan me best helpen in mijn productiviteit en anti muisarm :)

Dus wat ik eigenlijk zoek is een tooltje oid dat als ik bijv ctrl m doe dat hij dan (mastered) ineens neerzet voor me.
Is dat er en waar kan ik dat vinden? hoeft niet gratis maar moet ook geen klauwen met geld kosten of veel van je systeem vragen.

Verwijderd

Het eerste wat mij te binnen schiet is macro's, daar zou het mee moeten kunnen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste wat ik dacht, G15 (of G11). Heb je 3x 18 macro knoppen die je helemaal vrij kan instellen.

Vroeger had ik een programma die kon macro's doen dmv combinatie van keys, macromaker heette dit dacht ik.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 12:03
SinergyX schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:36:
Eerste wat ik dacht, G15 (of G11). Heb je 3x 18 macro knoppen die je helemaal vrij kan instellen.

Vroeger had ik een programma die kon macro's doen dmv combinatie van keys, macromaker heette dit dacht ik.
De nieuwe(oranje) G15 heeft er maar 3x 6

Maar volgens mij kunnen media toetsen op andere soort toetsenborden ook geprogrammeerd worden om een woord in te toetsen toch?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inderdaad (nieuwe versie vind ik dubbelfout, maargoed :P), gelukkig hebben ze de G11 nog welke wel de oude layout heeft enkel geen LCD scherm. De 2 andere keyboards die ik heb gehad (Logitech media en MS comfort) kon je enkel programma's of enkele key (alt+F2 enzo) aan koppelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 11:28
De G19 die ik heb atm kan anders hele zinnen+ muis macro's opnemen icm G9.
Werkt super goed!
Ook kan je realtime opnemen dus de tempo waarin je iets doet doet hij precies na, echter kan je het ook gewoon in supersnelle modus laten gaan en typt hij bijv. mastered in 1sec minder zelf je drukt op G1 bijv. en het staat er meteen.
Ik gebruik dit tijdens het scripten SUPER handig!

Verwijderd

Ik denk dat de TS meer op zoek is naar een softwareoplossing ipv hardware.

Er staat mij iets bij dat Autohotkey hier voor gebruikt kan worden?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:22:
Ik denk dat de TS meer op zoek is naar een softwareoplossing ipv hardware.

Er staat mij iets bij dat Autohotkey hier voor gebruikt kan worden?
Bijvoorbeeld.

Zeer ruw voorbeeld van een Python-scriptje dat alle wav-bestanden in een directory voorziet van "(voorbeeld)":
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
import glob
import os

"""
gebruikte documentatie:
http://docs.python.org/library/glob.html#glob.glob
http://docs.python.org/library/os.html#os.rename
"""

files = glob.glob('*.wav') # gooi alle wav-bestanden in een lijst

for file in files:
        tempname = file[:-4] # kopieer de bestandsnaam en verwijder .wav van de gekopieerde naam
        print file, '\t-->\t', tempname + ' (mastered).wav' # indicatie bron --> doel
        os.rename(file, tempname + ' (mastered).wav') # let op de spatie

Voorwaarden:
• De al hernoemde bestanden zijn verplaatst (een controle of "(mastered)" al in de bestandsnaam voorkomt is er niet)
• python is geinstalleerd: windows download

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt alvast voor de antwoorden!

Ik denk dat het inderdaad iets als een script zal moeten worden, op zich vind ik het geen probleem om een ander keyboard aan te schaffen maar die logitech dingen zijn wel errug lelijk en lomp.. en ben totaal geen spelletjes mens en zal ik ook nooit worden. :)
Ik ben zelf totaal noob als het aankomt op scripts e.d. en heb ook geen tijd om me daarin te verdiepen. Ik vraag me dus toch af of er niet gewoon een tooltje is waarin je zoiets doet of misschien toch een wat beter te hachelen keyboard met te programmeren shortcuts?

Verwijderd

Topicstarter
nog even voor de duidelijkheid, het is dus geen renamen van een file maar de originele file staat open, is gemastered (bewerken van het geluid) en vervolgens zeg ik 'save as' en dan type ik dus (mastered) in de bestandsnaam en sla hem dan op. Zo weet ik dus dat dat de gemasterde, nieuwe file is.
Pagina: 1