Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verwijderen account XP? / Partition magic / herinstallatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor jullie een makkelijke casus, voor mij niet. Ik heb na het doorspitten van de FAQ echter geen duidelijk antwoord gevonden.

Ik heb een laptop. (windows XP) Origineel was deze alleen bij mij in gebruik maar later heb ik daar een account voor mijn vriendin bij gemaakt. Nu heb ik een nieuwe pc en maakt alleen mijn vriendin gebruik van de laptop.

Langzaamaan wordt de laptop trager. Herinstallatie van XP lijkt niet zinvol (zaken omschreven in de FAQ zijn niet van toepassing). Nu heb ik vernomen dat ik een aantal zaken kan doen.

1. Mijn account verwijderen. Dit is iets wat ik sowieso wel wil. Kan dit ongestraft en blijven alle instellingen van de account van mijn vriendin behouden?

2. De HD is opgedeeld in 2 partities. De partitie windows raakt (zoals bekend) voorzichtig aan vol en zodoende word het systeem trager. Alle overbodige troep (behalve dus mijn account) heb ik reeds verwijderd. Om nu de schijf te vergroten dacht ik de tweede partitie leeg te halen en mbv Partition Magic de windows partitie te vergroten. Is dit een goed idee en zou dit helpen?

Graag jullie mening.

Met vriendelijke groet,

Frank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt jouw account gewoon verwijderen natuurlijk (het wordt alleen een probleem als jij het enige administrator account hebt, maar dat lijkt me sterk).

Verder is het niet aan te raden zonder backup met PM aan te slag te gaan. Het is een vrij crappy pakket wat vaker slecht dan goed doet. Je zou niet de eerste zijn die met een resize actie alle data kwijt is. Doe het dus alleen als alle data op die disk gebackupped is en het niet uitmaakt als die schijf helemaal leeg gaat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kun je net zo goed weer een herinstallatie doen eigenlijk, maar dat zou ik sowieso doen ;)

Overigens kun je voor de instellingen van de account van je vriendin ook de wizard bestanden en instellingen overzetten (FAST) gebruiken, dan maak je daarmee een backup van die account settings die je later na de herinstallatie op een frisse Windows weer terug kan zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel als enige een admin account maar dat kan je instellen in acoountbeheer. Dan hebben we er beide een maar gaan dan alle rechten/plichten en intsellingen welke ik toendertijd als Admin heb ingetseld, over naar de inmiddels naar admin opgewaardeerde account van mijn vriendin?

Herinstallatie zou er dan een worden zoals hier omschreven aangezien ik geen disk heb. Anders zou ik er dus ( mijn boerenverstand) ook voor kunnen kiezen de instellingen te backuppen, die te importeren in mijn account om vervolgens die van mijn vriendin te verwijderen...?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:06:
Anders zou ik er dus ( mijn boerenverstand) ook voor kunnen kiezen de instellingen te backuppen, die te importeren in mijn account om vervolgens die van mijn vriendin te verwijderen...?
Mijn boerenverstand zegt me dat je er met het toevoegen van de account van je vriendin aan de Administrators groep ook al bent hoor.
Zonder allerlei heen en weer gesleur met instellingen.

Maar dat ben ik ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
voordat je met zware middelen aan de slag gaat :
Draai eens CCleaner (gratis te verkrijgen, zoek op google naar ccleaner, ze hebben een eigen site)
Deze tool is erg handig met het cleanen van je pc, log dan wel in met het account dat zo traag is.
Als beide account's traag zijn, apart draaien op elke account.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je account verwijderen levert niet opeens een magische versnelling op. Als je al de files die aan je acount al hebt verwijderd levert het niet veel meer op.

De partition magic oplossing echt alleen doen alss je een backup hebt maar levert wel veel ruimte op. Filecompressie (van files die je zleden gebruikt) levert je uiteraard ook gratis ruimte op je disk op.

PS, draai eens een dagje zonder virusscanner en als dat uitmaakt (Geen idee wat je nu draait) kijk eens of je een snellere kunt vinden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de tips. cccleaner had ik nog nooit van gehoord. Ga ik zeker doen.
@alt-92. Reden dat ik dat vraag, wat jij zegt zou inderdaad logisch zijn, is dat op mijn werk het niet zo werkt. Daar heeft een Admin bepaalde rechten, hij kan mij admin maken, maar dan nog heb ik niet exact dezelfde rechten als hij.

Maar als wat jij zegt klopt ga ik natuurlijk niet de instellingen heen en weer lopen slingeren en druk ik gewooon op de knop verwijder account. Vraag me af of t veel ruimte op gaat leveren.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:04:
Alvast bedankt voor de tips. cccleaner had ik nog nooit van gehoord. Ga ik zeker doen.
@alt-92. Reden dat ik dat vraag, wat jij zegt zou inderdaad logisch zijn, is dat op mijn werk het niet zo werkt. Daar heeft een Admin bepaalde rechten, hij kan mij admin maken, maar dan nog heb ik niet exact dezelfde rechten als hij.
Maar deze PC waar je het nu over hebt is geen domain PC van het werk toch?
Dan gaat dat niet op, en kun je met
net localgroup administrators <jevriendins_account> /add
je vriendin Admin rechten geven.
Maar als wat jij zegt klopt ga ik natuurlijk niet de instellingen heen en weer lopen slingeren en druk ik gewooon op de knop verwijder account. Vraag me af of t veel ruimte op gaat leveren.
Je kan via
control sysdm.cpl,,3
bij Gebruikersinstellingen via de knop ook zien hoe groot zo'n gebruikersprofiel is.
Weet je ook gelijk hoeveel/weinig ruimte je daarmee terugwint. Wel even opletten, want Mijn Documenten e.d. die in jouw gebruikersprofiel staan zouden dan ook verwijderd worden als je je account wegdondert.

Verwijderd

Topicstarter
Nee is geen domein pc. Volgens mij kan ik via gebruikersaccount beheer toch gewoon haar ook admin maken? (zit nu op een vista systeem dus weet t niet zeker) Dan hoef ik eea niet via de prompt te doen (ben licht allergisch voor dat ding, zeker omdat ik geen idee heb wat ik aan t doen ben, vandaar.)

Alles wat op in mijn account staat mag van mij weg. Als alle programma's welke ik geinstalleerd heb en dergelijke maar gewoon blijven staan.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:50:
Volgens mij kan ik via gebruikersaccount beheer toch gewoon haar ook admin maken?
Ja. Doet exact het zelfde.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1