Verwijderd

Topicstarter
ik wilde mijne nieuwe pc gaan bouwen met de volgende setup:

i7 950
rampage 2 extreme
corsair dominator 1600mhz ddr3 (2x3GB)
thermaltake thoughpower 1200w
OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 30GB (voor boot)
samsung spinpoint f1 (voor andere zaken)
295gtx (weet niet of er verschil is in de merken en misschien over een hele tijd een 2e vandaar ook die 1200w psu; en beter wat teveel W dan teweinig :P)
dit zou moeten gaan draaien op windows vista home premium 64 bit

ik heb ergens gelezen dat je bij sommige moederborden de bios moet updaten/flashen om deze optimaal te laten werken met een D0 cpu. en nu is mijn vraag is dit nodig met deze setup? (en werkt deze setup uberhaupt wel :P)

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 23:04
Veel inzet zie ik :+ Om je op het goede spoor te zetten zeg ik "check de asus site vanaf daar kan je zien vanaf welke bios versie je moederbord de processor ondersteund".

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gevonden dat je voor de D0 cpu's een zogenaamde "1204" bios nodig hebt; op hun site kun je de 1406 downloaden en die moet je dus flashen
het mobo zelf heeft 804 en dat is dus niet goed genoeg (dat word flashen :P)
maar ik heb ook gevonden dat je hem kunt flashen vanuit windows en door op ALT+F2 te duwen als hij start
dus het moet wel lukken ^^
hartelijk bedankt :)
(moet ik het topic sluiten of gaat dat vanzelf ik ben nogal nieuw en weet niet hoe dat werkt XD)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topics gaan niet op slot als een probleem is opgelost, laat maar lekker op, het zakt vanzelf af.
Hoe je precies kunt flashen staat in de manual, maar dat is vrij gemakkelijk te doen hoor :)

Verder zal een 1200W niet eens zo heel veel overkill zijn, de Rampage 2 is echt een onding als het aankomt op stroomverbruik

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
295gtx (weet niet of er verschil is in de merken en misschien over een hele tijd een 2e vandaar ook die 1200w psu; en beter wat teveel W dan teweinig :P)
De 295GTX CO-OP Edition van EVGA is toch wel een van de betere. En zal waarschijnlijk later ook voor een hogere prijs te verkopen zijn.

En waarom niet triple channel geheugen? Die moederbord en CPU zijn er voor gemaakt, dus waarom er niet meteen gebruik van maken? Scheelt misschien maar +2% in performance. Ligt er maar net aan of je dat nodig hebt.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:53:
Verder zal een 1200W niet eens zo heel veel overkill zijn, de Rampage 2 is echt een onding als het aankomt op stroomverbruik
Zo heel veel meer gaat een moederbord niet verbruiken. ter vergelijking:

Mijn systeem
i7 920 C0 @ 3.2GHz
Asus P6T deluxe V2
12GB DDR3 @ 1600MHz
Sapphire 4890 @ gpu-1000/mem-1000
1GB WD HDD
Corsair TX750

Volgens mijn zalman ZM-MFC2 doet die tijdens een LinX sessie ongeveer 300W (idle ongeveer 200W). Nu zal mijn grafische kaart ook wel wat zuiniger zijn en misschien dat die meting van zalman ook niet heel accuraat is, maar 1200W.
Plus die 300W is wat mijn voeding uit het elektriciteitsnet trekt, dus daar is het rendement van de voeding ook al bij opgeteld.

Of is dat moederbord _ZO_ slecht ivm power-management.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:29:
ik heb gevonden dat je voor de D0 cpu's een zogenaamde "1204" bios nodig hebt; op hun site kun je de 1406 downloaden en die moet je dus flashen
het mobo zelf heeft 804 en dat is dus niet goed genoeg (dat word flashen :P)
maar ik heb ook gevonden dat je hem kunt flashen vanuit windows en door op ALT+F2 te duwen als hij start
dus het moet wel lukken ^^
hartelijk bedankt :)
(moet ik het topic sluiten of gaat dat vanzelf ik ben nogal nieuw en weet niet hoe dat werkt XD)
maarre hoe denk je in windows te komen dan als je de oude bios nog hebt ? In het gunstige geval start de pc wel op en ziet gewoon een tragere processor. Als je pech hebt start het hele systeem niet op en kom je dus nooit in windows.
Daarnaast hebben de meeste asus bordjes tegenwoordig in de bios zelf een flash mogelijkheid. Dus als het systeem wel start met je huidige cpu gewoon even de bios in. Zet de update op een usb stick en flashen maar.

Werkt dit niet heb je dus een oudere cpu nodig om het bord te flashen.

Ik zou voor de zekerheid het bord laten flashen door de leverancier om gedonder te voorkomen! (niet dat het flashen mis zou gaan maar wel omdat het wellicht niet start met de nieuwere cpu)

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 23-07-2009 08:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een andere site gelezen dat hij dan de hdd's niet vind en dat zijn cpu trager was
maar ik heb al vooruit gedacht en die neiuwe bios alvast op een usb stick gezet =D
hoe zou ik dan kunnen regelen dat zij dat board voor mij flashen? moet ik dan bij asus zijn of moet ik dat bij die winkel gaan zeggen waar ik de onderdelen ga kopen?
als hij neit zou starten doordat de cpu te nieuw is en ik heb geneog geld aan de rest uitgegeven dan koop ik liever een 920 erbij dan heb ik tenminste iets =D

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

wat denk je zelf ? als je alles bij 1 winkel koopt overleg het daar mee. Ze leggen dat bord even op de testbank en met een paar minuten is het flashen klaar. Als hij trouwens wel in de bios komt met de nieuwe cpu kan je hem vanuit daar zelf flashen zonder problemen (lees wel ff je mobo boekje na of het bord het ondersteund!)
Pagina: 1