Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
(Sorry alvast voor de kromme titel, maar wist niet hoe ik het anders moest plaatsen)

Ok, ik zit al een paar uur met een vervelend probleem en ik krijg het maar niet gefixed:

Mijn batterij van mijn N95 was op vanacht.. deed ik hem vanmorgen in de oplader en wilde ik hem aanzetten.. kreeg ik na 3x de verkeerde pin invoeren (terwijl ik de goede invoerde) de melding dat ik mn pukcode moest invullen.. dit werkte niet.. toen heb ik mijn sim er uitgehaald en mn mobiel opgestart..

wat bleek:
Mijn telefoon typt niet meer gewone letters/cijfers zoals et zou moeten doen.. als ik bijvoorbeeld op de 1 druk krijg ik een !, als ik op de 2 druk krijg ik een "

dus:
1 = !
2 = "
3 = (pond teken)
4 = $
5 = €
6 = %
7 = &
8 = 'select symbol'
9 = (
0 = )

En wanneer ik langs een lijst scroll, bijvoorbeeld mijn Contacts, dat markeerd hij automatisch elke contact waar ik overheen ga.. ?

Dus kan ik ook geen reset doen omdat je hiervoor of een code in moet voeren, of je moet de 'lock code' invoeren..

En dit kan allemaal dus niet omdat hij zo krom typt.. misschien heb ik wel per ongeluk ergens op een knop gedrukt ofzo dat een soort van Numlock activeerd? Ich weiB nicht...

Help :(

dankje alvast!

[ Voor 6% gewijzigd door walliewop op 22-07-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → NBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:21

tijmeng

Panasonic 7J

hang m aan de pc zou ik zeggen en ff firmware update of vernieuwen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Klinkt alsof je potlood toets blijft hangen of zoiets.
Zover ik weet zit er geen num lock achtige functie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
*Sorry RoD.. niet goed gekeken..

*En Tijmeng: Bedankt voor je reactie.. probeerde het net.. maar voor een firmwareupdate via nokia software updater moet je telefoon een simkaart hebben (wanneer ik die er in heb kan ik niet inloggen vanwege mn knopjes)..

*ulekai: Hmm ja ik dacht ook al iets van de potlood toets.. maar dan zou er toch copy paste moeten staan? of iets..

is er nog een andere manier om firmware up te daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
Hmm volgens mij blijft toch mijn 'potlood' knopje hangen :S.. klopt het dan dat wanneer je deze ingedrukt houd je die tekens krijgt? (% $ etc..) ?

En hoe zorg ik er voor dat deze niet blijft hangen? als je em los wilt maken moet je volgens mij zo'n speciale schroevendraaier hebben in de vorm van een sterretje..

help:(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12-2023
to hard reset when the device is off hold down the green call key, the number 3 key and the *+ key then continue to hold the keys and now hold the power key, hold all 4 keys untill the devicce boots upp and asks for the country etc.
Zo kan je een ook een master format/reset doen. Je bent uiteraard wel alles kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
Martijn1993 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:41:
[...]

Zo kan je een ook een master format/reset doen. Je bent uiteraard wel alles kwijt
4x geprobeerd, maar dat doet niks bij mij?

ik weet btw niet zeker of dat potlood toetsje vast zit.. want hij klikt wel nog normaal en lijkt net gewoon dat ie het goed doet.. pfft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
Wat kan ik nu het best doen? telefoon opsturen? ergens langs een winkel gaan ofzo? (heb em via internet gekocht, studentmobiel.nl).. Nokia mailen? (kan alleen geen fatsoenlijk adres vinden op hen site)

pfft kut iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304504

Kun je niet de simkaart in een andere telefoon ontdoen van de pincode?
Dan kun je je toestel opnieuw opstarten in het algemene profiel met een simkaart die ook geen code nodig heeft (want die heb je net in een ander toestel uitgezet).

Anders, als je in de mogelijkheid bent, langs een Nokia Service Point gaan, of contact opnemen via de mail met studentmobiel. Maar dan kun je altijd nog beter zelfs langs een NSP gaan. Lijkt me veiliger, goedkoper en vaak ook sneller. Te vinden via Nokia site, of even zoeken op nokia service point op google, dan krijg je direct de juiste link op de nokia pagina.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewop
Anoniem: 304504 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 07:59:
Kun je niet de simkaart in een andere telefoon ontdoen van de pincode?
Dan kun je je toestel opnieuw opstarten in het algemene profiel met een simkaart die ook geen code nodig heeft (want die heb je net in een ander toestel uitgezet).

Anders, als je in de mogelijkheid bent, langs een Nokia Service Point gaan, of contact opnemen via de mail met studentmobiel. Maar dan kun je altijd nog beter zelfs langs een NSP gaan. Lijkt me veiliger, goedkoper en vaak ook sneller. Te vinden via Nokia site, of even zoeken op nokia service point op google, dan krijg je direct de juiste link op de nokia pagina.

Succes!
Slimme opmerking!

heb het alleen gedaan.. nieuwe firmware er op.. maar hij doet nog steeds poep..

maar heb nu wel ontdekt.. doordat ik de nieuwe firmware er op heb gezet, en nu hoor je steeds een piepje als je een knop indrukt.... en.. als ik niks doe hoor ik steeds random een piepje.. (ook als ik mn telefoon lampje automatisch uit laat gaan gaat deze weer naar zoveel seconde aan in combinatie met een piep)

oftewel.. er zit een knopje vast (waarschijnlijk dan die potlood knop).. zal van de week als ik tijd heb eens langs zo'n service point gaan..

bedankt voor de reacties!

(en als iemand ongeveer hetzelfde had hoor ik het graag, of een betere oplossing weet)

groeten, wallie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zonder je ergens van te willen beschuldigen of je bang te maken, klinkt dit toch al vloeistofschade....

Ga inderdaad even bij een Nokia Service Point langs, die kunnen we redelijk snel bekijken waar het aan ligt. Als het een relatief simpele ingreep is, kunnen ze het meestal wel ter plekke.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Misschien dat je hier wat aan hebt:

Hoe geef ik de Nokia N95 een zachte of harde reset?

Je kunt de Nokia N95 een zachte reset of een harde reset geven.
Een zachte reset is het herstarten van de telefoon.
Hierbij behoudt de Nokia N95 de instellingen.

De zachte reset voer je uit door middel van de volgende handelingen:

Druk *#7780# in
Vervolgens voer je de security code in. Deze is standaard 12345
Bevestig dit door op ja te drukken

Met een harde reset breng je het toestel terug naar de fabrieksinstellingen.
Alle instellingen en gegevens zullen uit het toestel verwijderd worden.

Druk op *#7370#
Vervolgens voer je de security code in. Deze is standaard 12345
Bevestig dit door op ja te drukken

Telefoon codes
*#0000#
- Firmware versie

*#06#
- IMEI

*#2820# (*#BTAO#)
- Bluetooth adres van je toestel

*#62209526# (*#MAC0WLAN)
- Je WLAN MAC-adres (wanneer ingeschakelt)

*#7370# (*#RES0#)
- Reset van je toestel, als code gevraagd wordt is deze meestal 12345

*#7780# (*#rst0*)
- Soft reset van je toestel, is anders dan bovenstaande, deze wist geen contacten enz..

Call key (Green key) + * key + 3 key + power button
- Format van je toestel, deze combinatie uitvoeren bij uitgeschakeld toestel

*#92702689# (*#war0anty#)
- Levensduur van je toestel
Pagina: 1