Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] ZyDAS 1211b/g USB-stick wordt niet gedetecteerd...

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb een TrendTac netbookje waar een Wi-Fi USB stickje bijzat, met een ZyDAS 1211B chipset.
Deze stick werkt prima onder Linux, maar onder Windows krijg ik hem niet aan de praat.

Ik weet heel zeker dat er een ZyDAS 1211b chipset in het stickje zit, volgens 'lsusb' in Linux.

Ik haal eerst de laatste drivers voor Windows XP voor de ZyDAS chipset van: http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm en ik plug de USB-stick in en installeer de drivers.

Het probleem: vlak nadat de drivers zijn geladen, gaat het lampje op de USB-stick aan en begint te knipperen.
In apparaatbeheer zie ik dan enkele seconden bij netwerkadapters 'ZyDAS 1211b/g USB dongle' en dan verdwijnt hij uit Apparaatbeheer, en gaat het lampje uit.

Als ik dan met een tweak voor Apparaatbeheer alle devices laat zien, staat hij er wel tussen, maar staat er bij dat hij niet is aangesloten. Plug ik hem uit en weer in de USB-poort, staat hij er eventjes weer, maar na enkele seconden is hij weer weg !

Onder Linux werkt hij wel prima, en ik heb het al geprobeerd met een andere PC, zelfde effect.
Hoe kan dit ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.