Onboard EN PCIe kaart gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39
Wie o wie weet het volgende....

Ik heb een Asus P5KPL-VM moederbordje met een onboard intel VGA kaartje,
daarnaast heb ik een GeForce 8800 GTS 512, welke ik voornamelijk gebruik.

Aan die 8800 heb ik twee schermen hangen, maar nu heb ik een derde scherm op de kop weten te tikken.

Het probleem.
Ik kan diverse opties in mn BIOS opgeven, echter met geen van de opties krijg ik beide videokaarten draaiend.

Doe ik iets verkeerd ?

Ik kan de volgende opties kiezen in mn BIOS:
Initiate Graphic Adapter:
met de keuzes
- IGD
- PCI/IGD
- PCI/PEG
- PEG/IGD
- PEG/PCI

Internal Graphics Mode Select:
met de keuzes
- Disabled
- Enabled, 1MB
- Enabled, 8MB

en als laatste heb ik de PEG port configuration:
(Allows you to enable or disable the PEG Forec x 1)
met de opties Enable en Disable.

De graphics mode heb ik op Enabled, 8MB staan
De eerste en derde optie heb ik div. mogelijkheden geprobeerd, maar helaas.

Het is steeds OF mn twee schermen op mn 8800, OF een scherm op de onboard kaart.

Wanneer de ene kaart werkt, zie ik de andere niet in apparaatbeheer.

iemand een idee ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Het wisselt nogal of dit kan of niet, vaak wordt letterlijk een set PCI-E lanes 'opgeofferd' aan de IGP namelijk. Bij de Intel IGP's weet ik het niet zeker, om eerlijk te zijn, maar ik kan je wél vertellen dat dit nogal OS-afhankelijk is, je moet namelijk twee compleet verschillende videodrivers installeren, en bij mijn weten is dat onder Vista niet mogelijk. XP kan het wel, en W7 ook. Dat is mogelijk je probleem. De IGP instelling in het Bios zou in ieder geval op PEG/IGD moeten staan.

(PEG = PCI-Express Graphics, IGD = Integrated Graphics Device)

[ Voor 9% gewijzigd door Umbrah op 22-07-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
Umbrah schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:34:
Het wisselt nogal of dit kan of niet, vaak wordt letterlijk een set PCI-E lanes 'opgeofferd' aan de IGP namelijk. Bij de Intel IGP's weet ik het niet zeker, om eerlijk te zijn, maar ik kan je wél vertellen dat dit nogal OS-afhankelijk is, je moet namelijk twee compleet verschillende videodrivers installeren, en bij mijn weten is dat onder Vista niet mogelijk. XP kan het wel, en W7 ook. Dat is mogelijk je probleem. De IGP instelling in het Bios zou in ieder geval op PEG/IGD moeten staan.
Ik heb Win7 draaien, ik ga die PEG/IGD eens proberen.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
op PEG/IGD geen verschil.

Wat me overigens is opgevallen:
Als de 8800 operationeel is, gebruikt ie IRQ16
als de intel onboard draait, heeft ie ook IRQ16 in gebruik.

Kan dit er mee te maken hebben ?

ik heb al gekeken of ik hier iets mee kan doen in mn bios, maar ik kan maar tot IRQ 15 aanpassen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Nee, in principe niet, want dan staan beide apparaten in je apparaatbeheer waarvan minimaal 1 met een uitroepteken. (Dat of BSOD's tijdens opstarten).

PS. Gelieve de 'edit' knop gebruiken ipv binnen 24 uur opnieuw reageren terwijl de laatste post al van jezelf was.

[ Voor 16% gewijzigd door kalizec op 22-07-2009 20:34 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
Hmzzz,

ik heb ontdekt dat het niet gaat werken, omdat je binnen dezelfde drivergroup moet blijven.
Oftewel, maar een geforce 8400 pci besteld, daarmee MOET het werken.

allen bedankt voor de reacties...

Pagina: 1