Toon posts:

Dane-Elec So Speaky 1TB Mediaspeler vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds een week de Dane-Elec So Speaky 1TB Mediaspeler in huis. Het is een Fat32 format en nou ken ik het probleem dat Fat32 format de begrenzing heeft grote bestanden (laat zeggen 5 á 10 GB) over te zetten. Vandaar ook dat ik er een NTFS format van heb gemaakt. Maar de consequentie hiervan is dat ik op mijn tv, via de Mediaspeler, geen mappen, submappen en videobestanden meer zie.
Om dit op te lossen moet ik het weer terug zetten naar een Fat32 format, maar dan zit ik weer met die 4 gb begrenzing.

Dus heb ik jullie FAQ's gelezen over externe schijven en Fat32/NTFS formats maar kon ik dus geen antwoord krijgen op het volgende. Is er een programma die het mogelijk maakt een 'groot' bestand, zoals 7gb, naar een Fat32 schijf door te sluizen? Anders weet ik niet hoe ik bijvoorbeeld HD-films kan overzetten naar mijn So Speaky.

Ik hoor graag van jullie,

Groeten Sven

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07-2025
Je moet dus inderdaad gewoon de hele schijf weer terug formateren als FAT32.
Dit is namelijk de enige en het juiste indelings formaat die het mediaplayertje (firmware/hardware)
van deze externe media player - schijf ondersteund.

(Als je hem verder alleen nog maar als opslag wilt gebruiken, dan kun je hem natuurlijk wel
inzetten als NTFS schijf. maar dan kun je misschien beter een goedkopere universele usb drive
kopen. Is zoiezo een stuk goedkoper dan een usb schijf met ingebouwde media player)

Zoals je al aangaf kun je ook nog op het probleem stuiten dat het formateren van één grote
(500GB / 1TB) FAT32 schijf niet 1,2,3 en zonder problemen onder windows wilt lukken i.v.m.
de 32GB beperking van FAT32.
Nou ook daar zijn dan simpele oplossing voor. Download bijvoorbeeld even het freeware proggie
SwissKnife van CompuApps en het formateren van de schijf in een geheel wordt een fluitje van een cent.
CompuApps link: http://www.compuapps.com/download/Swissknife/swissknife.htm

Ik zie overigens ook niet in waarom je nu perse de schijf als NTFS wilt gebruiken, want een normaal
dvd'tje kan gewoon uit de voeten met de Max. 4 GB bestands grote. Het enige probleem wat ik mij zou kunnen indenken is het gebruiken c/q downloaden van grote ISO file's. Die willen inderdaad nog wel eens
over de 4 GB limiet heen gaan. Dus dit soort grote bestanden zul je eerst even op een andere NTFS schijf moeten downloaden. Als deze dan geheel binnen is, dan moet je vervolgens even de iso file mounten met
een virtueel drive programmaatje zoals bijvoorbeeld (freeware) daemon tools
Daemon tools link: http://www.deamon-tools.nl en download en install de lite versie.
Vervolgens kun je de dvd/video bestanden copieeren vanuit de geopende virtuele drive naar de schijf van
dana-elec media player.

Voetnoot: Verder staan er overigens geen extra drivers of instellingen op de schijf zelf.
Alleen een DA logo (gif file) en een opstart bestandje om de gif afbeelding in de windows verkenner
te laten zien. Verder is de schijf helemaal leeg en heeft dus geen z.g. fabrieks default standaard.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

Sorry dat ik een oud topic weer revive, maar ik heb een probleem met hetzelfde apparaat. Ik heb swissknife geprobeerd maar telkens als ik op "create" druk krijg ik een "Read/Write Error". Deze error heb ik overigens ook gegoogled maar zonder succes. Ook heb ik het programma HP USB Disk Storage Format Tool geprobeerd, maar na het formatteren geeft de schijf aan dat er maar 128GB beschikbaar was.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?