Sinds enkele weken heb ik een raar probleempje. Wanneer m'n harddisks (2x200GB in RAID 0) druk zijn (bijv games) dan komt het sporadisch voor dat m'n harddisk uitvallen. Ik hoor dan ook die typische klik die je ook hoort wanneer je je PC afsluit. Vervolgens komen de schijven niet meer in de lucht en hangt m'n PC. Na een reset boot m'n PC alsof er niets aan de hand is, al komt het sporadisch voor dat de Jmicron controller er iets langer over doet om beide schijven te vinden.
Ik heb de testtool van Western Digital op beide schijven los gelaten (afzonderlijk, dus niet in RAID 0), maar beide disks zijn in orde als ik de tool moet geloven. Qua hardware is er de afgelopen 2 maanden niets gewijzigd, dus er moet ergens iets defect zijn.
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Specs:
Voeding: Coolermaster 650w
CPU: Intel E6800
Mobo: Asus P5B
Videokaart: Asus GF9800GTX+
Harddisks: 2x WD 200GB SATA in RAID 0 (onboard Jmicron RAID controller), WD 1TB external USB hdd.
Ik heb de testtool van Western Digital op beide schijven los gelaten (afzonderlijk, dus niet in RAID 0), maar beide disks zijn in orde als ik de tool moet geloven. Qua hardware is er de afgelopen 2 maanden niets gewijzigd, dus er moet ergens iets defect zijn.
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Specs:
Voeding: Coolermaster 650w
CPU: Intel E6800
Mobo: Asus P5B
Videokaart: Asus GF9800GTX+
Harddisks: 2x WD 200GB SATA in RAID 0 (onboard Jmicron RAID controller), WD 1TB external USB hdd.