Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10 14:12
Hoi,

Mijn computer floepte zojuist opeens uit. Als ik em weer aanzette ging de fan even draaien, maar binnen 3-4 sec schakelt ie weer uit. Ik heb toen even alle kabels losgetrokken en het nogmaals geprobeerd, geen soelaas. Vervolgens de kast opengemaakt, en gelijk valt een zacht tikkend geluid op. Met enig voelen bleek dit te worden veroorzaakt door de floppydrive. Dus hier maar eens het kabeltje van losgetrokken. Nu gaat de fan ook niet meer draaien, en het tikkende geluid is verplaatst naar het mobo, wel een stuk zachter dan de tik in de floppydrive.

Vervolgens even alle kaarten en schijven losgetrokken (qua stroom), nog steeds gaat de fan niet draaien als ik em aanzet. Vervolgens alles weer teruggezet, helpt niks, systeem blijft dood, op de lichte tik na.

Iemand die dit toevallig herkent? Lijkt me vrij typisch probleem? Of is gewoon mn PSU / mobo stuk?

Alvast bedankt!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:43
Heb je nog zo'n leuk zoemertje in je kast hangen?
Als dat het geval is, plug je dat best even in en luister je naar het aantal *bieps* die het geeft, dit is een indicatie van welk onderdeel er hapert.

het tikkende geluid dat je vermeld, hoor je dat steeds, of enkel als je je pc probeert op te starten?
(Als je het steeds hoort zou je eens moeten controleren op ongedierte in je pc dat mss een kortsluiting veroorzaakte op het moederbord (been there, vandaar dat ik het vermeld) )

Anders een psu checken door hem te "jumpstarten"

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10 14:12
Helaas, geen zoemer in de kast. Ik hoor het tikkende geluid alleen als ik de PSU stroom geef (dus: kabel erin + knopje op I ipv O). Ben nu op zoek naar een paperclip :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Ik vermoed dat dat "tikken" uit de voeding komt.. of hij is overleden, of hij komt power tekort, of iets in je pc maakt sluiting..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zo'n tikkend geluid komt vaak inderdaad als er kortsluiting ontstaat. Andere voeding en heel misschien een andere kabel proberen..

Last.fm | Code Talks

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Jup, bij kortsluiting of bij te weinig power. Dat had ik gisteravond nog. Een Athlon64 met een Superflower voeding van 300Watt.. werkte altijd perfect. Bouwde de boel over in een andere kast met andere 300Watt voeding --> tikken... Die vervangen door een Enermax van 300Watt en hij doet het weer..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel, zie ook: CSL Beleid . Move hem even voor je naar OH

Neem ook even CSL FAQ door. Maar probeer eerst maar eens een andere voeding.
Pagina: 1