[Exchange 2003] Could not expand.. melding in Pfdavadmin

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik wil Outlook folders van gebruikers delen met andere gebruikers en doe dit tot nu toe door Outlook te configureren voor een gebruiker en dan de rechten voor de gebruiker die "mee mag kijken" in te stellen op de betreffende folder (via "Properties" en dan de tab "Permissions").

Kan dit vanuit de AD? Je dacht dat via de tab "Exchange Advanced" en dan "Mailbox rights" te kunnen regelen maar dat heeft geen effect.

Bij voorbaat dank,

Mark

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
PFDAVADMIN, all you need :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mvandek2
Ik kom niet van de melding "Could not expand..." af, ik heb al heel wat zitten Googlen maar het blijft.

DC: Windows 2008 met Exchange 2007
TS: Windows 2003 Standard

PFDAVadmin vanaf de DC schijnt zowiezo niet te kunnen dus ik run 'm vanaf de TS, ook daar dus de "Could not expand..." melding. Ik heb de Regional and Languague options op VS/UK en login met administrator, deze gebruik ik ook in PFDAVadmin.

Iemand nog een idee?

N.B.
Dit is nu een PFDAVadmin vraag maar ik weet niet hoe de Titel te editen.

Mark

[ Voor 9% gewijzigd door mvandek2 op 08-08-2009 14:04 ]

Verwijderd

Titel aangepast voor je :)

Verwijderd

.net versie 2.0 geinstalleerd staan?
Je kunt pfdavadmin anders ook vanaf ee nandere machine draaien op je exchange te benaderen.

• mvandek2
[quote.net versie 2.0 geinstalleerd staan?[/quote]

Begrijp ik dat als je alle servers en clients up-to-date hebt (.NET 3.x) PFDAVadmin niet gaat werken?
Inderdaad lijkt hiet hier wel op: http://techrepublic.com.c...=310298&messageID=3085961

Onvoorstelbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door mvandek2 op 10-08-2009 10:40 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Huh? hoe kom je daar nou weer bij.
System Requirements
* Supported Operating Systems: Windows 2000 Server; Windows Server 2003; Windows Vista; Windows XP
PFDAVAdmin must be run on a computer that has the following: .NET Framework 1.1 and Microsoft Windows® 2000 Server, Windows XP, Windows Server™ 2003, or Windows Vista.
En aangezien 1.1 en 2.0/3.0/3.5 Side by side draaien..is het installeren van .NET 1.1 niet zo lastig (alleen ff opletten met IIS).

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 10-08-2009 11:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Overigens kan het ook gewoon op de manier zoals je eerst noemt. Je moet alleen na de wijziging wel Outlook opnieuw starten voor die gebruiker, zodat de instellingen ook meekomen.

Bij Send As dingen instellen wil het ook nog wel eens nodig zijn om de InfoStore service te herstarten

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• mvandek2
En aangezien 1.1 en 2.0/3.0/3.5 Side by side draaien..is het installeren van .NET 1.1 niet zo lastig (alleen ff opletten met IIS).
Dat wist ik niet, bedankt hiervoor i.i.g.

De volgende .NET versies zijn geinstalleerd
- 1.1.4322
- 3.0.0
- 3.0.5
- 3.5.21
maar PFDAVadmin weigert om mailboxen te expanden.
Nog meer zaken waar het aan kan liggen?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nog zo ontzettend veel meer dat ik ze hier niet eens allemaal ga opnoemen :P Draai eerst EXBPA, EXTRA en evt SBSBPA (als het een sbsbox is) eens om er achter te komen waar nu problemen in de configuratie zitten. Dat maakt het makkelijker dan nu te gaan lopen gokken wat er aan de hand is.

Mijn spoorwegfotografie

• mvandek2
Ook vanaf een XP Pro systeem lukt het niet.
Het kan dus ook aan de Exchange 2007 server liggen?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draai nou eens die analyzers en kom eens met wat bruikbare info?

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1