Een PC waar ik jaren naar volle tevredenheid mee heb gewerkt krijg ik niet meer aan de praat.
Direct na het installeren van Windows XP installeer ik altijd de drivers voor alle hardware. In dit geval een Asus A8N-e moederbord en een MSI 7900GTO graka.
Tussendoor moet vaak opnieuw worden opgestart waarbij hij op een (lijkt) willekeurig moment niet verder komt dan het Windows logo. (Bij één Windows install was het na installeren van vga drivers, bij andere install pas lang na de vga driver).
Na lang wachten toch resetten waarna hij de Harddisk (Maxtor Diamondmax10, 200Gb, SATA) niet meer vindt.... Na een harde reset vindt ie hem wel weer, maar kan ik alleen nog in Windows komen door een systeemherstel uit te voeren of in de veilige modus...
Heeft iemand enig idee waar het probleem zich zou kunnen bevinden?
De rest van de Hardware:
ElanVital Greeneger 400Watt PSU
2x1Gb Team 400Mhz DDR1
2x1Gb Twinmos 400Mhz DDR1
Toledo 4200 X2 CPU (939 natuurlijk)
Sony Sata DVD (type?)
Direct na het installeren van Windows XP installeer ik altijd de drivers voor alle hardware. In dit geval een Asus A8N-e moederbord en een MSI 7900GTO graka.
Tussendoor moet vaak opnieuw worden opgestart waarbij hij op een (lijkt) willekeurig moment niet verder komt dan het Windows logo. (Bij één Windows install was het na installeren van vga drivers, bij andere install pas lang na de vga driver).
Na lang wachten toch resetten waarna hij de Harddisk (Maxtor Diamondmax10, 200Gb, SATA) niet meer vindt.... Na een harde reset vindt ie hem wel weer, maar kan ik alleen nog in Windows komen door een systeemherstel uit te voeren of in de veilige modus...
- Bios is de laatste versie
- vga en chipset drivers heb ik een paar versies geprobeerd
- HDD is 100% in orde volgens HDTune
- Ik heb een installatie van Wind
Heeft iemand enig idee waar het probleem zich zou kunnen bevinden?
De rest van de Hardware:
ElanVital Greeneger 400Watt PSU
2x1Gb Team 400Mhz DDR1
2x1Gb Twinmos 400Mhz DDR1
Toledo 4200 X2 CPU (939 natuurlijk)
Sony Sata DVD (type?)