Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer loopt vast na driver installs

Pagina: 1
Acties:

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Een PC waar ik jaren naar volle tevredenheid mee heb gewerkt krijg ik niet meer aan de praat.
Direct na het installeren van Windows XP installeer ik altijd de drivers voor alle hardware. In dit geval een Asus A8N-e moederbord en een MSI 7900GTO graka.
Tussendoor moet vaak opnieuw worden opgestart waarbij hij op een (lijkt) willekeurig moment niet verder komt dan het Windows logo. (Bij één Windows install was het na installeren van vga drivers, bij andere install pas lang na de vga driver).
Na lang wachten toch resetten waarna hij de Harddisk (Maxtor Diamondmax10, 200Gb, SATA) niet meer vindt.... Na een harde reset vindt ie hem wel weer, maar kan ik alleen nog in Windows komen door een systeemherstel uit te voeren of in de veilige modus...
  • Bios is de laatste versie
  • vga en chipset drivers heb ik een paar versies geprobeerd
  • HDD is 100% in orde volgens HDTune
  • Ik heb een installatie van Wind
ows XP pro SP3 en home SP2 geprobeerd.

Heeft iemand enig idee waar het probleem zich zou kunnen bevinden?

De rest van de Hardware:
ElanVital Greeneger 400Watt PSU
2x1Gb Team 400Mhz DDR1
2x1Gb Twinmos 400Mhz DDR1
Toledo 4200 X2 CPU (939 natuurlijk)
Sony Sata DVD (type?)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de schijf al op een andere controller geprobeerd aan te sluiten? Ander kabeltje?
En wat zijn de temps van je systeem verder? Misschien wordt ie te heet.

Je zou met XP via F8 logging moeten kunnen aanzetten zodat c:\bootlog.txt* gemaakt wordt, maar bij een test in een VM verscheen er geen log. Maar wellicht bij jou wel?
edit:
* Oh dat moest C:\WINDOWS\ntbtlog.txt zijn.

offtopic:
Wat moet je in godsnaam nog met een 25GB grote harddisk en 4x128MB Ram?? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 23-07-2009 00:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
1 Voeding uitwisselen om te testen.
2 Indien je windows aan het lopen krijgt, met speedfan de voltages checken, dan systeem belasten, dan na 1 uur belasten de voltages testen. Dus cpu en videokaart 100% belasten. Voltage mag 10 % afwijken, dus 5 naar boven en 5 naar beneden.
3 andere hd proberen.
4 oude hd in een ander systeem testen.
5 meerdere keren booten vanaf cd, werkt nu de hd elke keer wel. Is hij altijd zichtbaar in de bios.