VRAAG: Verschil Vapor-X en Toxic

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 16:58
Ik heb al flink lopen zoeken op internet, maar kan eigenlijk geen goed antwoord vinden.
Kom wel tests/reviews tegen van of de Toxic of de Vapor-x, maar nergens een vergelijking met de kaart.

Wat is nu het verschil tussen Toxic en Vapor-X?
Is Toxic een betere/uitgebreidere versie van Vapor-X?

Hopelijk kan iemand hier antwoord op geven.
Ik ben bang dat een standaard versie te veel warmte gaat produceren op de zolderkamer en dus problemen gaat opleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door liempie op 22-07-2009 16:02 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De Toxic is verder overgeclockt. Ze hebben allebei een betere koeler dan de standaardkaarten.

Ik zit ook op zolder met mijn game-pc maar mijn HD4850 blijft ontzettend koel met standaardkoeler, dus het lijkt me dat je met een beetje airflow het wel moet redden, ook met de standaard HD4890 (of heb je het over een andere kaart? Vapor-x en toxic's zijn er van verschillende kaarten).

Bedenk je wel: De fabrikant geeft er garantie op en deze kaarten worden ook in de warmere delen der aarde gebruikt, dus ze zorgen wel dat ze niet met bosjes tegelijk uitvallen als het een keer 35 graden is.

[ Voor 89% gewijzigd door bwerg op 22-07-2009 16:21 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 16:58
Ik was aan het kijken naar 4870, denk dat de 4890 overkill is voor mijn E6700 processor.

Ik had een bestelling uitstaan voor een 4870 Toxic, maar deze is door de webshop geannuleerd omdat het product voor onbekende tijd niet meer leverbaar is, via hun inkoopkanaal.

Ik heb een 20" widescreen TFT met een native resolutie van 1680 x 1050.

Mijn vorige kaart, 8800GTX, is helaas binnen de garantieperiode van 3 jaar overleden. Kaart was net iets ouder als 2 jaar. Heb RMA aangevraagd en wacht nu al 3 weken op afhandeling.

Had al nieuwe besteld omdat ik niet langer wil wachten op de afhandeling, maar er is te veel keuze.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

4870 is inderdaad wel genoeg met die resolutie en processor. Een Toxic is natuurlijk het mooiste maar als dat niet kan zou ik voor de vapor-X gaan. Is niet overgeclockt, maar de enige kaart die echt ver is ge-OC'd is (naar mijn weten) de Toxic. De andere kaarten hebben hoogstens 50MHz OC, je moet zelf weten of je het belangrijk vindt maar ik vind het niet noemenswaardig veel. Als je je zorgen maakt over de koeling dan is een vapor-X natuurlijk extra leuk, en 50MHz kan je hem zelf misschien ook wel hoger krijgen als blijkt dat de kaart een beetje koel blijft.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
bwerg schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:50:
Een Toxic is natuurlijk het mooiste maar als dat niet kan zou ik voor de vapor-X gaan. Is niet overgeclockt, maar de enige kaart die echt ver is ge-OC'd is (naar mijn weten) de Toxic. De andere kaarten hebben hoogstens 50MHz OC
Nee hoor...
Stock:
850Mhz Core & 975MHz geheugen.
Toxic Edition:
960MHz Core & 1050MHz geheugen.
Black Edition:
1000MHz Core & 1000MHz geheugen.
Atomic Edition:
1000MHz Core & 1050MHz geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 22-07-2009 18:01 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, maar dat is de HD4890. Van de HD4870 is er geen black edition. En hij zocht naar een kaart die beter beschikbaar is dan een toxic dus een atomic edition is dan niet bepaald een alternatief. :P

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
Oh haha. Je hebt volkomen gelijk! :P Ik wist niet dat er een 4870 Toxic bestond en ben tussen alle 48** getallen een beetje verdwaald geraakt.
In dat geval is het inderdaad helemaal waar wat je zei.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vuistregel op GoT is dat je in je topicstart duidelijk en volledig genoeg moet zijn dat een redelijk ingelezen persoon snapt waar je het over hebt en waar je zelf allemaal al gezocht hebt.

Ik heb geen flauw idee wat "Vapor-X" en "Toxic" zijn - het klinken als marketingnamen voor kaarten van een of andere VGA-bakker, maar je meldt er niet bij om welke merk of welke kaarten het gaat, je geeft aan reviews gevonden te hebben, maar geeft geen links erheen, waardoor we ook weinig kunnen zeggen over hoe je gezocht hebt. Daarom gaat dit topic ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.