Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] beschrijfbare cel maken na aanvinken vakje

Pagina: 1
Acties:

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 17:34
Bij het maken van een werkdocument ben ik het volgende probleem tegengekomen. Het is de bedoeling dat ik bovenaan de pagina een vakje heb wat je aan kan vinken ("aanvullende diensten"). Wanneer dit aangevinkt is moet een cel die eerst niet beschrijfbaar (beveiligd) was beschrijfbaar worden. Is dit mogelijk zonder VB te gebruiken? Dat is namelijk niet mijn sterkste kant. Heeft iemand toevallig een voorbeeld in het geval het wél alleen met VB kan?

Alvast bedankt!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt er idd VBa voor nodig, maar daar kan je toch heel veel voorbeelden van vinden? Welke heb je precies gevonden en welke werkte niet. Misschien kunnen we je dan helpen om een bestaande iets aan te passen en werkend te maken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://www.bigresource.co...Data-grid-DiqK7O0JYJ.html

halve wegen die pagina staat voorbeeld, let wel; niet van mij, en niet getest

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04
Als je niet zo goed bent in VBA: Start in excel de macrorecorder, doe wat je wilt bereiken als het vinkje aangevinkt wordt, stop de recorder en kijk dan welke code dat oplevert. (Alt-F11) Probeer die code te "lezen", zodat je snapt wat er gebeurt. Daarna kan je die code onder een knopje hangen, maar dat is stap 2.

• tiesum
Mensen, vast bedankt voor de reacties!! Ik ga dit weekend aan de slag. Als het lukt (of niet lukt) meld ik het hier even.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

onkl schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:33:
Als je niet zo goed bent in VBA: Start in excel de macrorecorder, doe wat je wilt bereiken als het vinkje aangevinkt wordt, stop de recorder en kijk dan welke code dat oplevert. (Alt-F11) Probeer die code te "lezen", zodat je snapt wat er gebeurt. Daarna kan je die code onder een knopje hangen, maar dat is stap 2.
En wat mij betreft: gooi die code weg en maak eigen code nu je begrijpt wat er gebeurt. De macro-recorder levert hele 'vieze' (=foutgevoelige) code op. Zorg dat je snapt wat er gebeurt, pak vooral ook F1 er bij en het liefst ook een boek.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tiesum
F_J_K schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:43:
[...]

En wat mij betreft: gooi die code weg en maak eigen code nu je begrijpt wat er gebeurt. De macro-recorder levert hele 'vieze' (=foutgevoelige) code op. Zorg dat je snapt wat er gebeurt, pak vooral ook F1 er bij en het liefst ook een boek.
dat boek ga ik er zeker bij pakken. Het probleem is alleen dat ik dit probleem op vrij korte termijn opgelost moet hebben. Ik hoopte dat meerdere mensen dit probleem al eens gehad hebben en er een kant-en-klare oplossing voor hebben. Ik hou jullie i.i.g. op de hoogte!
Pagina: 1