Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij willen graag aantal iphones implementeren in het bedrijf.
Met behulp van het configuratiehulpprogramma heb ik apparaatconfiguratie aangemaakt. De apparaat configuratie bestaat uit identiteit, toegangscode, exchange en Legitimatie payloads. Als ik deze configuratie via USB kopieert naar mijn iphone, dan heb ik zonder problemen toegang de exchange mailbox.

Wij willen binnenkort meer iphone`s uitrollen en de configuratie overzetten via USB is erg omslachtig.

kan ik deze apparaat configuratie automatisch laten installeren op een iphone?
Is Over-the-air enrollment en configuratie een oplossing en heeft iemand ervaring met Over-the-air enrollment en configuratie?

Ik las ergens ook iets over een Profile Web Service.
Hoe kan ik gebruik maken van de webservice?

Is dit een goede stappenplan voor het implementeren van iphones.
- Itunes packagen en uitrollen (inclusief beperkingen)
- Iphone`s uitleveren aan de gebruikers
- Iphone activatie door de gebruikers
- Apparaatconfiguratie installeren op de iphone???????

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hebt de iPhone OS Enterprise Deployment Guide al doorgelezen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de guide al een paar keer doorgelezen en uiteindelijk de stappenplan samengesteld.
Ik weet niet of dit een optimale oplossing is.

Ik las iets over Over-the-air enrollment/configuratie. Er stond ook Over-the-air enrollment scripts bij, maar het zegt me eerlijkgezegd niets.
Kan ik met Over-the-air enrollment activatie en profiel installatie automatiseren?

Kan ik een iphone zonder sim kaart actieveren en profiel laden? Dan hoeft de gebruikers alleen maar sims plaatsen en het toestel in gebruik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb hier geen ervaringen mee, maar ik neem aan dat voor activatie je een telefoon met SIM kaart nodig hebt:
You or your user need to install a SIM card in the iPhone. After the SIM card is installed,
iPhone must be connected to a computer with iTunes to complete the activation
process.
In hoofdstuk 4 van de Enterprise Deployment Guide staat ook beschreven hoe iTunes kunt instellen voor 'snel activeren', waarbij de iPhone niet wordt gesynchroniseerd met de computer.

Voor dat over-the-air enrollment moet de gebruiker via Safari naar een bepaalde website, waarna het profiel automatisch wordt ingeladen en geactiveerd. Dat proces staat beschreven in hoofdstuk 1, pagina 21 e.v. van de Enterprise Deployment Guide. Je hebt daarvoor blijkbaar een CA en een SCEP server voor nodig. Op iPhone in Business Integration staan aan de rechter kant ook de nodig documenten, zoals Over-the-Air Enrollment and Configuration.

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 22-07-2009 19:05 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/