Toon posts:

Tablad engergiemeter in het Engergiebeheer is kwijt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT,

Ik heb op mijn notebook XP opnieuw geïnstalleerd. En een nieuwe adapter aangeschaft omdat de oude kapot was. Nu laat die rechts onder niet zien hoeveel accuduur die nog heeft. Hij laat ook als die niet op stroom is gewoon "Op Netstroom" zien? En in het energiebeheer heb ik tabblad "energie meter" kwijt. En hij ging zomaar uit zonder dat die aangaf dat de accu bijna op is. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

PS: de moederbord is net vervangen en videokaart drivers zijn nog niet geïnstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 15:26 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Misschien wel zo handig om te vermelden welke laptop je hebt ;)

Ik denk dat je nog wat drivers mist, oa die voor ACPI. Kijk dus via apparaatbeher of alles goed geinstalleerd is en check ook eens de website van je fabrikant voor drivers, of nog beter: Gebruik de driver CD als je die hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Compaq Presario C710ED. In het apparaatbeheer staat er bij PCI device vraagteken. En bij videocontroller en bij videocontroller (VGA-compatibel), die drivers mis ik dus. Bij HP site staan er alleen drivers voor Vista en geen XP:
http://h10025.www1.hp.com...l&product=3549977&lang=nl

Weet iemand waar ik de drivers zou kunnen halen?

Verwijderd

Topicstarter
De drivers zijn allemaal nu gelukt. Maar de tabblad energiemeter laat die nog steeds niet zien. Iemand een idee?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-12-2025

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:51:
De drivers zijn allemaal nu gelukt. Maar de tabblad energiemeter laat die nog steeds niet zien. Iemand een idee?
Ik ken wel laptops die geen tijdsvoorspelling geven, zeg maar hoelang de batterij nog meekan bij huidig gebruik, maar dat er een heel tabblad ontbreekt heb ik nog nooit gezien. Je weet zeker dat er bij apparaatbeheer geen missende apparaten meer zijn?

In het apparaatbeheer kun je overigens ook zien welke accu er in je laptop zit, wordt die "herkent", of staat er geen fabrikant en typenummer bij? misschien is dat het probleem.

Nog een optie: Heb je een 'normale' windows XP installatie gebruikt, of een gestripte? wellicht is eea teveel gestript?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:56:
[...]

Ik ken wel laptops die geen tijdsvoorspelling geven, zeg maar hoelang de batterij nog meekan bij huidig gebruik, maar dat er een heel tabblad ontbreekt heb ik nog nooit gezien. Je weet zeker dat er bij apparaatbeheer geen missende apparaten meer zijn?

In het apparaatbeheer kun je overigens ook zien welke accu er in je laptop zit, wordt die "herkent", of staat er geen fabrikant en typenummer bij? misschien is dat het probleem.

Nog een optie: Heb je een 'normale' windows XP installatie gebruikt, of een gestripte? wellicht is eea teveel gestript?
In het aparaatbeheer laat die zien dat de drivers voor Battery niet geinstalleerd zijn, (onbekend apparaat) Op site van de compaq staan ze er ook niet. Ik heb ook gegoogled en niet gevonden wat ik nodig hebt. Dit staat bij aparaatbeheer van welke typenummer die is:
Device ID ACPI\PNP0C0A\1

Hij laat gewoon niet zien hoelang de accu nog mee kan bij huidige gebruik. :? |:(

• GENETX
Dat is niet te goede code. Je moet de hardware id's hebben in e vorm van DEV_XXXX en VEN_XXXX. Daar op zoeken levert vaak goede resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
@ GENETX, waar kan ik dat vinden? in Apparatbeheer?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

GENETX schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:50:
Dat is niet te goede code. Je moet de hardware id's hebben in e vorm van DEV_XXXX en VEN_XXXX. Daar op zoeken levert vaak goede resultaten.
I beg to differ. Bij ACPI apparaten is dat de juiste code :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TbZDDVrYUgaeASpuiGreiuHB/thumb.png

[ Voor 19% gewijzigd door Snake op 02-08-2009 20:26 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• GENETX
Ok... Dan heb ik ook weer wat geleerd :P

• r0b
  • Registratie: December 2002

r0b

Heb je de chipset drivers ook al juist geinstalleerd?

http://downloadcenter.int...OSs=&OSFullName=&lang=eng

Verwijderd

Topicstarter
@ Rob, ja chipset drivers zijn goed geïnstalleerd.

Als je drivers probeert te installeren dan vraagt die om Windows XP Pro CD en als je die er in doet dat gaat die een tijdje zoeken. En uiteindelijk komt die met melding dat de drivers niet kan geïnstalleerd worden voor deze apparaat: "gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)"

Bij installeren van XP wou die paar bestanden niet kopiëren, zou het daar door komen dat dit niet goed werkt?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
Tja dan zou ik als eerste beginnen met een originele of betere cd. Als je al bestanden niet kan kopieren dan kan toch nooit alles goed worden geinstalleerd!

• r0b
  • Registratie: December 2002

r0b

cyclische redundantiecontrole zal een crc-check zijn; dwz deze checkt of bestanden niet beschadigd zijn. Lijkt zeer sterk op een fout medium dus.
Pagina: 1