Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[scripting] automatiseren user/pass met secure website*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het volgende wil ik proberen, was net niet geheel duidelijk:

vooraf:

- ik heb een certificaat geinstalleerd in de default user folder (documents & settings) van een gebruiker.
- voor dit certificaat moet je via een beveiligde verbinding op internet een gebruikersnaam + wachtwoord ingeven.

als volgt: start iexplore.exe "https://...sitenaam.../"

Dan komt er zo'n popup venster, de gebruikelijke, voor login (bovenste regel) en wachtwoord (regel eronder), te voorschijn, nu kan ik de gebruikersnaam automatisch laten invoeren, maar de tab naar het wachtwoord en de tab naar OK button zou ik graag ook willen automatiseren.

Waarschijnlijk in t kader van security risico's dat t met zich meebrengt is dit gewoon nooit mogelijk.
Maar toch ben ik benieuwd of dit op 1 of andere manier mogelijk is, of hoe dit misschien geprogrammeerd/gescript kan worden.

ps. dit alles wil ik graag in een .bat bestand opslaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 14:27 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Dus feitelijk gezien heb je een certificaat, gebruikt voor HTTPS-verkeer, beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord. Dit wachtwoord wil je volautomatisch in laten voeren.

Je geeft het al een beetje aan: wat wil je exact?

Mocht je gebruik maken van https, dan kan je eventueel met een CA (die je blijkbaar al hebt) een map beschermen met een certificaat. Dit certificaat kan je geven aan je gebruiker, en op het moment dat de gebruiker de organisatie verlaat, dan trek je dat certificaat in. Is dit niet veel handiger?

cq: * DiedX snapt het nut van username && wachtwoord op het cert zo.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

kan je username:password@sitenaam niet gebruiken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 14:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

BtM909 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:29:
kan je username:password@sitenaam niet gebruiken?
Volgens mij werkt dat al heel lang niet meer. Dat is vanwege securityredenen uitgeschakeld. Je kunt op die manier ook geen bookmarks of favorites meer opslaan.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

cookie aanmaken met ms-dos?

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
even los van of dit een goede oplossing is: met AutoIT kan je dit makkelijk automatiseren.. http://www.autoitscript.com

(ervan uit gaande dat er wel een windows omgeving actief is)

[ Voor 21% gewijzigd door itons op 22-07-2009 14:36 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

AzzKickah

06-CENSORED

Misschien kun je wat met het freeware progje AutoIT?

Daar kun je een soort van, jah.. macro'tjes/scriptjes opnemen die dan dus automatisch bepaalde dingen voor je doet.

Met behulp van dat progje hebben we hier op het werk bijvoorbeeld een volledig automatische installatie gemaakt voor het installeren van WinXP SP3, Office 2007 en Proofing Tools 2007 incl. het automatisch invullen van de key's, op Next klikken, etc.

[EDIT] :( te lang getypt :(

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 22-07-2009 14:37 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

hmmm neem aan dat de site dus niet intern is, anders had je gebruik kunnen maken van auto-enrollment binnen je domain.

Kan denk wel als nog als hun CA/domain jouw CA vertrouwd

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DexterDee schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:31:
[...]

Volgens mij werkt dat al heel lang niet meer. Dat is vanwege securityredenen uitgeschakeld. Je kunt op die manier ook geen bookmarks of favorites meer opslaan.
Net getest en zowel in FF3.5, Chrome en IE7 werkt dit gewoon...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BtM909 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:40:
[...]

Net getest en zowel in FF3.5, Chrome en IE7 werkt dit gewoon...
Opera comfirmed

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Offtopic meuk verwijderd.

Leuk, maar niet relevant voor dit topic, als je wil praten over unattended installatiemethoden ga je zelf maar een topic openen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

AzzKickah

06-CENSORED

nou doe je het weer :)

[ Voor 88% gewijzigd door alt-92 op 22-07-2009 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies, zal het e.e.a. gaan testen. thanks

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

itons schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:36:
even los van of dit een goede oplossing is: met AutoIT kan je dit makkelijk automatiseren.. http://www.autoitscript.com

(ervan uit gaande dat er wel een windows omgeving actief is)
Hier hebben wij tijdje mee gewerkt, ging inderdaad erg netjes. Nadeel was later dat wij een eigen gemaakt certificaat hebben en dus IE altijd blijft vragen of je door wilt gaan (geen veritas secured ding). Dat kan je helaas niet afvangen (en eigelijk maar goed ook).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SinergyX schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:43:
[...]

Hier hebben wij tijdje mee gewerkt, ging inderdaad erg netjes. Nadeel was later dat wij een eigen gemaakt certificaat hebben en dus IE altijd blijft vragen of je door wilt gaan (geen veritas secured ding). Dat kan je helaas niet afvangen (en eigelijk maar goed ook).
Tja, je kan het wel afvangen ( je kan binnen autoit de window locations opvragen en je kan de muis bewegen en op een knopje drukken ).
Maar je moet je wel heel erg hard afvragen of je dat soort grappen wilt doen...

In 100% van de gevallen zou ik aanraden gewoon een verisign certificaat te kopen ipv vage scripts te draaien, maarja dat ben ik...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Scripts draaien we ook niet meer, we leren het nu de medewerkers direct :) Snappen ze het hele systeem erachter ook wat beter, ipv 1 link aanklikken en de rest gaat vanzelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:25:

als volgt: start iexplore.exe "https://...sitenaam.../"

Dan komt er zo'n popup venster, de gebruikelijke, voor login (bovenste regel) en wachtwoord (regel eronder), te voorschijn, nu kan ik de gebruikersnaam automatisch laten invoeren, maar de tab naar het wachtwoord en de tab naar OK button zou ik graag ook willen automatiseren.
Als je de credentials opslaat in de credential cache van windows en de site nog in de local intranet zone zet van IE, dan moet deze ook automatisch inloggen. Je krijgt dan geen login prompt. .
Pagina: 1