Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Media Center krijgt geen TV signaal*

Pagina: 1
Acties:

• SOLID6920
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 19:06
Vakantie, eindelijk tijd om eens uitgebreid te gaan zitten om wmc in te gaan stellen zodat ik tv kan kijken op mijn laptop (Acer Aspire 6920)

Ik kreeg er zo'n mooi ventiel bij die ik in mijn laptop kan pluggen waar de tv-kabel in past en dat heb ik dus ook gedaan.

Vervolgens naar de instellingen, waar wordt aangeboden om de meest recente opties voor tv-instellingen te downloaden. Als ik op ja klik krijg ik de foutmelding: "Fout tijdens downloaden, Kan het downloaden van nieuwe opties niet voltooien. De bestaande opties voor tv-instellingen worden gebruikt als u doorgaat met het instellen van het tv-signaal. Selecteer Volgende om door te gaan.

Als ik dan door gaat wordt er tijdens het zoeken geen enkel kanaal gevonden (als ik de tv-kabel gebruik en bijbehorende instellingen maar ook als ik de meegeleverde antenne erin plug met bijbehorende instellingen..)

Iemand enig idee?
Ik denk dat het probleem ligt bij het downloaden van die opties, maar ik heb geen idee wat dat precies inhoudt, ik heb uitgebreid op de microsoft site en google gezocht maar kan hier niks over vinden. Behalve allemaal microsoft reclame praat over hoe "snel en gemakkelijk" het is om e.e.a. in te stellen, ik merk er zelf weinig van.. :|

Overigens, bij online tv of live tv zie ik ook niks staan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even je titel verbouwd, want die was wel erg fantasieloos.

Je krijgt dus geen TV signaal op eenzelfde kabel die wel voor een televisie goed werkt?
Of wat?
Aan de hand daarvan kan namelijk pas bepaald worden welke regio/headend er gebruikt wordt, of er een embedded signaal inzit voor kanaalindelingen enzo waar vervolgens de EPG op ingesteld wordt.

Dus als stap één (signaal op de kabel/kaart) niet werkt, houdt het al gauw op ja.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SOLID6920
Klopt, op tv heb ik gewoon signaal.. Ik plug de kabel in mijn laptop via dat koppelstuk en vervolgens wil ik gaan instellen in wmc.

Ik kan gewoon regio nederland selecteren en daarna komt de vraag over die recente opties voor tv instellingen downloaden. (zie ook vorige post)

als ik daarna op "nee" klik kan ik nog aangeven of ik een gids wil gebruiken, ja of nee maakt niet uit, daarna kom ik bij het kanalen zoekvenster waar dus niks wordt gevonden :|

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je zal waarschijnlijk toch eerst die opties moeten downloaden. Hiermee download hij als het goed is de kanaalgegevens en dat soort zaken. Je hebt wel een stabiele internetverbinding en geen firewall die MCE blokkeert ofzo?

Desktop | Server | Laptop

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat voor specificaties heeft je tv kaart?
Is dit misschien een DVB-T only kaart? Dan gaat het namelijk nooit werken via een kabel aansluiting.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• SOLID6920
Voor zover ik weet geen firewall die e.e.a. tegenhoudt.. heb alleen windows firewall, lijkt me sterk dat die een download van media center blokkeert? hoe kan ik dat controleren?

Ik kan niet zo 123 vinden wat de eigenschappen zijn van mijn tv-kaart waar kan ik dit vinden?
Edit: gevonden, ik heb een Avermedia A309 minicard DVB-T..

maar op de meegeleverde antenne staat ook DVB-T dus dat zou moeten werken?

[ Voor 20% gewijzigd door SOLID6920 op 25-07-2009 11:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SOLID6920 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:24:
Ik kan niet zo 123 vinden wat de eigenschappen zijn van mijn tv-kaart waar kan ik dit vinden?
Edit: gevonden, ik heb een Avermedia A309 minicard DVB-T..

maar op de meegeleverde antenne staat ook DVB-T dus dat zou moeten werken?
Nee. DVB-T is heeeeel wat anders als kabel-TV.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SOLID6920
nee maar ik bedoel, als ik de meegeleverde antenne erop aansluit (waar DVB-T op staat), dat het zou moeten werken?
Pagina: 1