Toon posts:

BTO P•BOOK 15C29A HD of P•BOOK 15C27+

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views

Verwijderd

Topicstarter
Aankomend schooljaar begin ik aan een technische studie aan de hogeschool in Heerlen. Er worden bepaalde eisen gesteld aan de te aanschaffen laptop omdat er (licht) AutoCAD en SketchUp werk verricht moet worden. Ik denk niet dat ik dagelijks met deze programma's bezig zal zijn en zo is privé-gebruik van de machine misschien nog wel belangrijker. Ik ben op de website van BTO terecht gekomen en ben er vrijwel zeker van dat ik er niet vanaf wil gaan voordat ik een laptop besteld heb. Twee laptops 'caught my eye' en heb er nog een paar vragen bij die ik graag hier had gesteld.

Even naast elkaar:

BTO P•BOOK 15C29A HD
  • 15,6 inch - 1366x768 reso - LED backlight
  • ATI HD 4650 512Mb DDR3
  • Core 2 Duo T9500 2,60Ghz
  • 2x2Gb DDR3 - 1066Mhz
  • 2Gb Turbo-memory
  • 500GB 7200rpm HDD
  • 300Mbps Wi-fi module
  • 6-cell Lithium-Ion accu
  • Windows Vista Home Premium 64bit
€1327,-

BTO P•BOOK 15C27+ GAMING
  • 15,4 inch - 1680*1050 reso
  • NVIDIA 9600M GT 512 Mb
  • Core 2 Duo T9500 2,60Ghz
  • 2x2Gb DDR3 - 1066Mhz
  • 2Gb Turbo-memory
  • 320Gb - 7200rpm hdd
  • 450Mbps Wi-fi module
  • 9-cell Lithium-Ion accu
  • Windows Vista Home Premium 64bit
€1267,-

Op beide laptops zal ik zonder moeite m'n games kunnen draaien (CoD4, GRID, TMNations...) maar omdat het toch best een smak geld is wil ik graag de juiste keuze maken tussen deze twee laptops en meer 'bang for my buck' krijgen. Op dit moment neig ik meer naar de 15C29A, dus stel ik aan de hand van zijn specs de vragen.

Vraagjes:
1) 1366*768 klinkt niet echt als een hele gangbare resolutie, ondersteunen games deze resolutie en zijn dat genoeg pixels om toch m'n AutoCAD en SketchUp werk op te doen?
2) Is dat LED backlight echt iets revolutionairs of meer een grote-penis-specificatie?
3) Verschillende benchmarks (notebookcheck.com) laten zien dat de HD4650 beter presteert dan de 9600M GT, kan iemand dit bevestigen? Of is er iets aan de opstelling van de laptop wat de 9600M beter maakt?
4) De wifi module van de 15C29A is 300Mpbs en de andere 450Mbps, zal ik dit merken in m'n rondstruin-sessies op internet of aan m'n ping in games?
5) Ik heb niet de keuze om de accu van de 15C29A te upgraden naar een 9-cell, is er een wezenlijk verschil in battery-life? Op school zullen er nog wel wat uurtjes zijn dat ik niet de mogelijkheid heb om 'm aan de netstroom te hangen.
6) 64-bit OS, de juiste keuze of toch voor de 32-bit gaan, ook met de Windows7 upgrade in het verschiet?
7) De 15C29A ziet er wat gelikter uit dan zijn tegenstander, heeft iemand ze in het echt gezien?

Thanks in advance folks :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.