Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2000] Open doubleclick vs File->Open Wrong format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

als ik een .xls-bestand open met dubbelklikken wordt het getal 2.788 gezien als 2,788 , maar als ik hem open met File->Open in excel, wordt het getal wel als 2.788 gezien.

Het .xls-bestand is eigenlijk een html-bestand, hieronder heb ik de code geplakt waarin het getal staat

HTML:
1
<TD id="vde255_dv_TABLE_otv_r0_c0_cr" headers="vde255_dv_TABLE_otv_r0_0 vde255_dv_TABLE_otv_r1_0 vde255_dv_TABLE_otv_c0_0 vde255_dv_TABLE_otv_c1_0" rowspan="2"  x:num="2788" class="OLAPTableData" style="mso-number-format:'#,##0';">   2.788</TD>

Het getal 5.986.841 wordt wel altijd goed getoond.

HTML:
1
<TD id="vde255_dv_TABLE_otv_r0_c3_cr" headers="vde255_dv_TABLE_otv_r0_0 vde255_dv_TABLE_otv_r1_0 vde255_dv_TABLE_otv_c0_0 vde255_dv_TABLE_otv_c1_3" rowspan="2"  x:num="5986841" class="OLAPTableData" style="mso-number-format:'#,##0';">       5.986.841</TD>

Weet iemand wat hier aan de hand is?

mvg,

Wouter

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Reptile209

- gers -

Het zal misschien iets te maken hebben met je instelling voor getalnotaties. Kijk eens onder Extra > Opties > Internationaal (Tools > Options > International). Staat daar een vinkje voor het gebruik van de systeeminstellingen voor scheidingstekens, of staan ze handmatig ingevuld? Hoe staan je systeeminstellingen voor getallen?
Met de combinatie van die twee kan je Excel waarschijnlijk wel laten doen wat je wil.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, ik heb alleen geen Internationaal in Excel bij Extra > Opties.
De systeemtaalinstellingen heb ik al aangepast: decimaalteken een komma, cijfersgroeperingssymbool een punt en lijstscheidingsteken een puntkomma.

• Reptile209
  • Laatst online: 23:28

Reptile209

- gers -

Welke Office-versie gebruik je dan? Mijn tip was voor Office 2003, misschien hebben ze het in 2007 ergens anders verstopt.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Excel 2000. Het rare is dat als je het excelbestand opent met dubbelklikken vanuit de explorer fout gaat en als je het excelbestand opent met ,Bestand -> Openen in Excel, goed gaat.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oeh, dat is graven in het geheugen. Kijk anders eerst even of de Windows Landinstellingen goed staat.

Edit: het kan natuurlijk ook een bug zijn, de nieuwere OFF-versies zijn zegmaar wat meer gericht op web/html/xml/etc dan dat OFF2k het was.

[ Voor 40% gewijzigd door F_J_K op 23-07-2009 09:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De Windows Landinstellingen heb ik aangepast, maar dat heeft nog niet tot goede resultaten geleid. Ik verwacht idd dat het een bug is, maar kan er verder geen documentatie over vinden.
Dit probleem treed op mijn werk op, maar de Getronics-helpdesk heeft het al opgegeven :(
Pagina: 1