Toon posts:

Geen geluid Acer Aspire One A110

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben pas in het bezit van een Acer Aspire One A110 minilaptop met Linux software (Linpus geloof ik).

Tot op heden heb ik het eigenlijk nooit gemist maar ik kom er achter dat het geluid niet werkt.

Als ik op de icoon met het speakertje klik dan staan de schuifjes van de mixer helemaal open maar nog steeds geen geluid.

Ik ben een absolute leek op het gebied van Linux, dus is er iemand die mij duidelijk uit kan leggen waar ik naar moet kijken?

Overigens werkt de koptelefoon uitgang ook niet.

Volgens mij heeft alles wel gewerkt toen ik een tijdje geleden Skype heb geinstalleerd en de audiotest deed werkte audio nog wel.

Alvast dank voor de reacties.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:17
Druk eens op FN en dan het luidsprekericoontje op het toetsenbord? Misschien staatie uitgeschakeld.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
je kan eens kijken in je mixer of je ook een aparte schuif heb voor je speakers. Op mijn t61 ook scheel naar gezocht.

met lspci -k kan je kijken of er uberhaupt wel een module geladen word.

Verwijderd

Topicstarter
Het speakertje staat ingeschakeld als ik met de FN toets werk, maar geen geluid.

In de mixer staan maar 2 schuiven voor de speakers (L/R) en die staan allebij op 100% maar geen geluid.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
lscpi -k??

Graag wel antwoord geven op de vragen :)
of lsmod laat ook een hoop zien.

Daarbij bedoelde ik dus aan te geven dat ik niet altijd alle channels te zien krijg voor volume aan te passen. Ik had het dan over kmix waarbij ik die eerst echt moest zichtbaar maken om hem te kunnen unmuten.
(ik geloof dat je ze met alsamixer altijd te zien kreeg?, misschien dat je dan eerst een package moet installeren)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dat zichtbaar maken?? Mijn kennis van Linux is 0, dus kan daar geen antwoord op geven.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, er zit ergens een verborgen instelling en daar stond het geluid uit, op 100% gezet en e.e.a. werky weer.

Dank voor de hulp
Pagina: 1