Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VLC media player speelt geen DVD's

Pagina: 1
Acties:

• ludoke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo,
Ik probeer al weken VLC media player te laten werken op mijn PC.
Ik ben ten einde raad. Als ik een DVD film start speelt die enige seconden en dan blijft die hangen en doet niets meer. Meer nog , mijn ganse PC bevriest en ik moet via taakbeheer VLC afzetten. Windows mediaplayer werkt normaal. Ik heb Vista premium 64 bit dual boot met Ubuntu hardy lts. In Ubuntu werkt die ook normaal. Ik heb ook nog een PC met Vista premium 32 bit en hier werkt VLC ook normaal. Het is dus niet de eerste keer dat ik VLC gebruik. Daarom heb ik het vermoeden dat de schuld bij 64 bit versie ligt maar ik weet dat niet zeker.
Iemand hetzelfde probleem gehad?

ASUS M2N68
AMD phenom X4 9850 B.E.
4 GIG

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
(bash me niet dood dalijk, hier komt mijn mening).

Je kan met VLC géén DVDs afspelen, hij pakt niet de juiste vologorde en speel maar een scene af. Bovendien herkent hij geen dvd menu's.

Ik zou zeggen gebruik gewoon k-lite codec icm WMP.

• ludoke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Raar, op al die andere PC's doet ie dat wel, Je kan alle menu's behandelen zoals op een huiskamer DVD toestel. Ik ben natuurlijk niet in nood want ik kan spelen met andere programma's. Ik ben alleen maar op zoek naar de oorzaak.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ApexAlpha schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:12:
(bash me niet dood dalijk, hier komt mijn mening).

Je kan met VLC géén DVDs afspelen, hij pakt niet de juiste vologorde en speel maar een scene af. Bovendien herkent hij geen dvd menu's.

Ik zou zeggen gebruik gewoon k-lite codec icm WMP.
Dan doe je iets verkeerd of zuig je het uit je duim, dat kan wel degelijk. Als je een DVD op je hdd hebt staan, kun je gewoon je hele video_ts mapje slepen naar VLC (of rechtermuisknop --> play wit VLC), en de DVD speelt gewoon af zoals ie zou doen op een standalone, inclusief menu's etc.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
Bij mij speelt hij dan eerst bijvoorbeeld scene 6 af, dan kom middenin een anti-piraterij filmpje, dan komt het einde en dan komt er een voor stukje van Universal ofzo...