NMT / Netwerk HD / NAS

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Ben aan het denken wat ik precies ga aanschaffen. Na het forum afgestruint te hebben en via google informatie gelezen te hebben over bovenstaande apparaten kan ik niet goed een keuze maken welke te kopen.

Ik wil HD bestanden (mkv / avchd / mts)bestanden downloaden vanaf usenet / FTD en deze ergens opslaan. Vervolgens niet allerlei conversie's uitvoeren om deze bestanden af te spelen op mijn HDtv.
Pc moet ook niet aan blijven staan.
Budget is ongeveer 250 euro.

Ik heb inmiddels wel een ps3 maar mkv afspelen enz. moet je toch weer een aantal extra handelingen verrichten.
Dus zit ik te denken aan een mediaplayer zoals de WD TV. Deze heeft echter weer geen opslag en netwerk aansluiting.

Zojuist gelezen over bijv. de popcorn Hour network media tank en dit lijkt mij ook wel wat. Deze kan dus aagesloten worden op de router (zonder pc draaien dus). Als ik de HD media op deze NMT plaats en de NMT aansluit via HDMI op de HDtv kan deze dus de HD bestanden afspelen. Daarnaast kan de NMT ook nog dienen voor backup. Deze laatste oplossing lijkt me dus wel wat. Anders wordt het een mediaplayer met een externe harde schijf maar dan zijn het toch weer 2 apparaten.

Heeft iemand een advies hierover?

monta

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook al is het forum nog niet af, er zijn al wel wat stukjes FAQ die je misschien op weg kunnen helpen.
TERW_DAN in "Networked Media Tank fora *input wanted*".
Welk apparaat je precies moet kopen moet je uiteindelijk toch zelf kiezen (in dat LAtopic staan ook de nodige links naar diverse apparaten, doe daar je voordeel mee :)).