Beste,
Ik heb een server die problemen geeft. Nu denk ik dat dit komt door de raid oplossing.
Er zitten momenteel 4 schijven in voor RAID5. 3 schijven met data en 1 als reserver.
Nu wou ik dit om gaan zetten naar RAID1 om te kijken of dit het probleem op zou lossen.
Ik dacht dit even simpel te kunnen doen met een software pakket van acronis, maar ik kon
simpel weg niet booten van cd's of bootable usbsticks van hun.
Nu is mijn vraag: op welke manier kan ik dit doen, zondat dat ik verlies heb van data.
Waarschijnlijk (nog niet geprobeerd omdat ik niet weet welke software ik nog meer zou kunnen proberen) zullen er weinig bootable cd's zijn die wel werken?
server hardware:
Antec Server Case PSU TrueP2.0
Asus DSBV-D
Intel Xeon 5130 2Ghz 4MB FSB 1333 Active
Kingston 2048mb (2x1024mb Kit) DDR2 667mhz cl5
4x Samsung 320gb 7200 rpm 16mb sata2-300
Samsung DVD-rom
server software:
Windows Server 2003 SBS
FileZilla (voor ftp buiten gebruikers server om)
Symantec Endpoint SBS
Ik heb een server die problemen geeft. Nu denk ik dat dit komt door de raid oplossing.
Er zitten momenteel 4 schijven in voor RAID5. 3 schijven met data en 1 als reserver.
Nu wou ik dit om gaan zetten naar RAID1 om te kijken of dit het probleem op zou lossen.
Ik dacht dit even simpel te kunnen doen met een software pakket van acronis, maar ik kon
simpel weg niet booten van cd's of bootable usbsticks van hun.
Nu is mijn vraag: op welke manier kan ik dit doen, zondat dat ik verlies heb van data.
Waarschijnlijk (nog niet geprobeerd omdat ik niet weet welke software ik nog meer zou kunnen proberen) zullen er weinig bootable cd's zijn die wel werken?
server hardware:
Antec Server Case PSU TrueP2.0
Asus DSBV-D
Intel Xeon 5130 2Ghz 4MB FSB 1333 Active
Kingston 2048mb (2x1024mb Kit) DDR2 667mhz cl5
4x Samsung 320gb 7200 rpm 16mb sata2-300
Samsung DVD-rom
server software:
Windows Server 2003 SBS
FileZilla (voor ftp buiten gebruikers server om)
Symantec Endpoint SBS