• lil_shawn87
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06-2025
Goededag mede forum gebruikers!

Als mijn eerste topic bij tweakers, heb ik meteen een vraagje.

Op dit moment gebruik ik mijn xbox 360 met mijn samsung t200hd monitor/ hdtv. Ik had het tot nu toe alleen via de composite kabel gebruikt en had een tijdje terug een hdmi kabel aangeschaft. Eerst deed alles prima, maar opeens na 15 min viel het beeld weg (hiermee bedoel ik de signaal) Heel af en toe kreeg ik opeens een beeld met een melding vanuit mijn xbox, HDCP link not secure. :S

mijn tweede probleem met de t200hd was, Als ik via de vga kabel naar mijn laptop aansluit, krijg ik na een uur ongeveer een statische beeld ;S (dezelfde probleem heb ik trouwens ook met de composite ingang met mijn xbox 360 )

Ik werd hier een beetje zat mee en had samsung opgebeld voor reparatie. Ik kreeg de t200hd binnen een week terug met een software update. Meteen geprobeerd en het probleem is niet verbeterd. (probleem met de hdmi ingang)

Meteen samsung gebeld en nu geeft de medewerker aan, goh dan moet je even een dvi-d kabel proberen (?!)
ik heb al 2 hdmi kabels gekocht van 50 euro en ze willen dat ik extra geld ervoor neerleg?
Dit vind ik echt onacceptabel! 8)7
Ik heb gewoon een hdtv gekocht en ik wil de hdmi poort gewoon kunnen gebruiken! niet via via :(

Hebben jullie misschien een oplossing voor ? :*)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
HDMI > DVI kabel bedoelen ze waarschijnlijk.

• lil_shawn87
Ja klopt. Ik vind het echt onzin dat ik nog 20 euro extra moet gaan inleggen voor een proefje van 5 min. Ik heb deze probleem al opgezocht op het internet en op sommige forums worden er gezegd dat de probleem aan tv ligt en andere zeggen dat het aan de xbox ligt. :S aangezien dat ik niet zoveel hulp meer krijgt van samsung heb ik totaal geen idee wat ik moet doen :S

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
lil_shawn87 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:18:
aangezien dat ik niet zoveel hulp meer krijgt van samsung heb ik totaal geen idee wat ik moet doen :S
Toestel terugbrengen naar de winkel, en een ander toestel uitzoeken?

• lil_shawn87
Ik heb wel erover nagedacht naar ik heb de tv al bijna een jaar geleden gekocht dus dat is waarschijnlijk niet meer mogelijk.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
lil_shawn87 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:12:
Ik heb wel erover nagedacht naar ik heb de tv al bijna een jaar geleden gekocht dus dat is waarschijnlijk niet meer mogelijk.
Hoeveel keer is het toestel al bij Samsung geweest, na 3 keer kun je van de winkel een nieuwe eisen omdat het product niet de verwachtingen waar maakt.

• lil_shawn87
mrc16 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:24:
[...]

Hoeveel keer is het toestel al bij Samsung geweest, na 3 keer kun je van de winkel een nieuwe eisen omdat het product niet de verwachtingen waar maakt.
ik word er al wijzer van ! thanks for the tip! :9 Maar de probleem is, samsung wilt het niet aannemen voor reparatie totdat ik een proefje uitvoer met mijn xbox met dvi-d kabels. Ik vind het gewoon onzin dat ik geen gebruik kan maken van mijn HDMI poort!
Als je nou een cabrio koopt, dan wil je toch gewoon gebruik maken van de cabrio functie? of vraag ik nou te veel aan samsung? 8)7

of is het en idee om gewoon een klacht in te dienen bij de manager of zo?

! UPDATE!
Ik was het helemaal vergeten om erbij te vertellen dat de medewerker van de klantenservice zei dat HDCP link not secure niet bekend was bij samsung :S

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Vervelend probleem.

Het gaat hier trouwens toch gewoon om een hdmi-hdmi kabel/aansluiting? Zo'n kabel kost echt niet meer dan €15 hoor, die van mij zijn nog geen tientje en dat zijn echte hdmi 1.3 kabels! (handyman)
Als je in Amersfoort woont, kom ik zo een kabel bij je brengen om te testen. Heb er nog 4 in de verpakking liggen.

Samsung hdtv's zijn sowieso bijzonder kieskeurig in het merk als het om dvi-hdmi kabels gaat. Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen heb geadviseerd om een ander merk kabel te proberen en dat dit inderdaad de oplossing was van het probleem!

Bij gewone hdmi kabels heb ik dit nog niet gehoord eerlijk gezegd. Kan je trouwens het beeldformaat op 16-9 zetten ipv automatisch? Soms gaat de tv/monitor de beeldverhouding wijzigen en dan kan die heel ff op zwart gaan.

(je had het over composiet, maar ik mag hopen dat je componenten bedoelt ;) )

Als het allemaal niet lukt, dan laat je een monteur langskomen. Je hebt hier namelijk garantie over en dat is gratis (mits de tv niet uit parallelle import is gekomen, dat heb je bij sommige webwinkels. Heb je m uit de winkel dat heb je altijd deze service).
Je hebt dus 2 jaar reparatieservice aan huis en er komt gratis een monteur bij je thuis langs. Laat hem maar s kijken.
Edit: dit is bij hdtv's. Bij zo'n soort monitor als jij hebt weet ik niet of dat zo werkt. Vraag ernaar bij Samsung of anders moet de winkel het oplossen. Je kunt hem toch zo meenemen? Bij een grotere hdtv gaat dat lastig maar in dit geval gaat dit makkelijk.

Let wel: je hebt er goed geld voor betaald en hij moet gewoon doen waar die voor bedoeld is! Dit is echt onacceptabel. Eerst probeer je het netjes op te lossen. Als de winkel niet genoeg doet, ga je over inruilen beginnen.

[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 26-07-2009 10:53 ]

• lil_shawn87
Hoi ferry! thanks for tip ;)
Klopt! ik had de hdmi kabels bij handyman gevestigd in hilversum gehaald. Ze waren iets van 15 euro geloof ik. Je hebt idd er gelijk in, natuurlijk moet het getest worden, maar wat voor nut heeft het om de dvi poort te gebruiken ipv een hdmi poort? Wat samsung probeert te zeggen is, goh wat vervelend, als ie het niet doet probeer het maar via een andere manier om hd-beeld te krijgen. ipv wat jammer dat ie het niet doet, de tv mag weer opgestuurd worden voor reparatie. trouwens ik heb onlangs een mail naar samsung verstuurd en hier is mijn antwoord van hun:

antnummer: 2801057115
Geachte meneer / mevrouw Kim,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot Samsung monitors.
Wij adviseren u om contact op te nemen met onze servicelijn zodat wij,
met de gegevens van de monitor, een repairaanvraag kunnen doenvoor uw
monitor.
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst
kunnen zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Kruit
Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics Benelux
www.samsung.com

:( :( :(

Weer contact opnemen? dat heb ik toch al gedaan met het antwoord "Koop maar lekker een hdmi-dvi kabel?"
Samsung benelux bakt er niks van!

Verwijderd

Goede middag,

Ik heb het vanmiddag zelf na gezocht en wat de Samsung medewerker tegen je heeft gezegt is volledig correct.

En inderdaad las de monitor een 3 a 4e voor reparatie is geweest kan u inderdaad een nieuwe monitoren claimen bij je dealer.

>:) >:) >:)

• negatifone
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-04-2010
Ik zal even duidelijkheid gaan verschaffen.

Deze monitor ondersteund geen HDCP via HDMI. HDCP word alleen ondersteund via DVI-D. Vandaar dat de Samsung medewerker u heeft aangeraden om het eerst via een HDMI/DVI-D kabel te proberen.

(Wat anders ... wat is het toch tegenwoordig met die monitor gamers :? )

Als je wilt weten wat HDCP inhoudt .... www.google.nl ;)

[ Voor 11% gewijzigd door negatifone op 14-08-2009 17:51 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Hij heeft gelijk! Je monitor heeft geen hdcp op zn hdmi ingangen (ongelooflijk!).

Dit is een kopieerbeveiliging bij digitale aansluitingen. Wanneer deze niet aanwezig is zal er geen High Definition getoond worden en wordt er teruggeschakeld naar SD.
Gelukkig zit het wel op je dvi ingang en heb je een verloop nodig.

Krijg je meteen de ellende met de xbox wat betreft het geluid. Dan heb je een audio dongle nodig of je moet een oude kabel strippen omdat wanneer je een hdmi kabel in de xbox prikt, er geen ruimte meer is voor een componenten/vga kabel om de optische uitgang van te gebruiken.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=120308

Lees ff de startpost door met betrekking tot (surround/stereo) geluid met je xbox. Er staat een foto in van de audio dongle en een video hoe je een oude kabel moet strippen (echt heel makkelijk).

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ferry34 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:28:
Hij heeft gelijk! Je monitor heeft geen hdcp op zn hdmi ingangen (ongelooflijk!).
Dit is interessant, nooit bij stilgestaan eigenlijk. Er zijn dus ook HDMI apparaten zonder HDCP? Dan moet je wel DVI gebruiken. Maar ondersteunt deze dan wel HDCP is de vraag...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Pagina: 1