Toon posts:

Harde schijf laptop aansluiten op Desktop pc

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleempje. Ik heb een laptop waar de harde schijf van gecrashed is en welke niet meer op wil starten in windows.
Ik kan via recovery ding in dos komen maar kan dan de gegevens niet kopiëren.

Nu moet ik de gegevens v/d harde schijf uitlezen en kopiëren naar m'n desktop pc of een usb stick of zo, het lijkt me het handigst om een verloopstekker te hebben zodat ik de harde schijf v/d laptop op mijn desktop pc kan aansluiten.

Het lijkt mij dat ik dan zoiets nodig heb:
http://www.cablestogo.com....asp?cat_id=906&sku=17705

Qua pinnetjes lijkt dit overeen te komen met wat ik zag toen ik de harde schijf eruit haalde en probeerde aan te sluiten op mijn desktop pc (wat obviously niet lukte omdat die pinnetjes groter zijn, of verder uit elkaar staan of zo, hoeveelheid pinnetjes is wel gelijk).

Kan ik zo'n verloopstekkertje als in de link hierboven ook ergens in nederland bestellen, of zijn er andere (makkelijkere) wegen om een harde schijf van een laptop die niet op wil starten uit te lezen?
Goede tips zijn zeer welkom!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die verloopjes zijn zo'n beetje in iedere winkel te verkrijgen (of als je het echt goedkoop wilt hebben dan moet je ze bij Dealextreme halen, dan ben je waarschijnlijk voor 3$ al klaar).
Wat betreft pinout zijn die dingen nagenoeg hetzelfde, je moet er alleen rekening mee houden dat een notebook disk er 4 meer heeft (die gebruikt worden voor de stroom).

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

SaN

Even zoeken naar een harde schijfbehuizing voor laptopschijven is het makkelijkst/goedkoopst op dealextreme. was ook iets van 5 dollar geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 22-07-2009 12:33 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Willekeurige winkel inlopen waar de pc randapparatuur verkopen (Media Markt, Dixons, Mycom, dynabyte...) en vragen naar een hardeschijf behuizing voor een 2,5 inch IDE schijf. Is iets duurder (€14,95 - €30,-), maar ik denk dat als je nu naar buiten gaat (zon schijnt) je binnen een uur terug bent. Dingen worden ook weleens harddisk case genoemt.

Heb je gelijk een mooie box om je hardeschijf in te bewaren.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Let wel op dat je de versie voor PATA niet voor SATA koopt ;-).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Welkom op GoT!

Zoals je al leest zijn er zat opties als je even je best doet door te googlen of een winkel binnen te lopen. Aangezien dit niet hier hoort, maar in Opslagmedia en IO-controllers sluit ik het topic. Ik denk wel dat je er met de genoemde tips uit kan komen. Mocht het niet lukken dan ben je uiteraard vrij om nog een poging te wagen in Opslagmedia & I/O Controllers. Lees dan wel eerst even het beleid dat daar geldt en Het algemeen beleid voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.