Toon posts:

Win xp kan schijf niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een harde schijf van 60 Gig, ntfs geformateerd. op mijn laptop met Vista kan windows de schijf vinden. en kan ik hem openen en bewerken.

in winXP word de schijf helemaal niet herkend, er gebeurd gewoon helemaal niks. het lampje op mijn hdd brand wel.

de schijf heb ik de driveletter X toegewezen. kan het hier aan liggen?'

Mvg,

Aeromaxx

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:03:
Beste tweakers,

Ik heb een harde schijf van 60 Gig, ntfs geformateerd. op mijn laptop met Vista kan windows de schijf vinden. en kan ik hem openen en bewerken.

in winXP word de schijf helemaal niet herkend, er gebeurd gewoon helemaal niks. het lampje op mijn hdd brand wel.

de schijf heb ik de driveletter X toegewezen. kan het hier aan liggen?'

Mvg,

Aeromaxx
Ik neem aan dat Driveletter X beschikbaar is?

Krijg je geen foutmelding?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Drive letter X is idd nog niet gebruikt op de pc.

Nee, helemaal niks. (het gaat hier om een portable hd)
mijn maxtor met externe voeding van 750 Gig word wel herkend.
dus aan de pc moet het ook niet liggen denk ik dan?

(edit)
Schijf heb ik geformateerd in vista, maar dat mag toch ook niet uitmaken?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 12:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe sluit je deze disk aan? Hoor je de schijf verder wel opspinnen?

Verwijderd

Topicstarter
de schijf is voorzien van een mini usb 2.0 poort, ik gebruik hier een USB>Mini USB Kabel voor. ik heb al verschillende usb poorten op de pc met WinXP Geprobeerd, maar niks helpt. je hoort de schijf wel, maar niet zoals hij bij vista doet. hij tikt meer dan dat hij iets doet. maar bij vista werkt het weer wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 12:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:23:
de schijf is voorzien van een mini usb 2.0 poort, ik gebruik hier een USB>Mini USB Kabel voor. ik heb al verschillende usb poorten op de pc met WinXP Geprobeerd, maar niks helpt. je hoort de schijf wel, maar niet zoals hij bij vista doet. hij tikt meer dan dat hij iets doet. maar bij vista werkt het weer wel.
Wat zie je onder Win XP bij Schijfbeheer?

Zie je daar je portable HD staan met daarbij bijv "niet toegewezen"

Zie je de HD zowiezo onder schijfbeheer staan?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 20:42

Matis

Rubber Rocket

Hmm, ik heb dit probleem ook gehad met winXP installaties. Meestal is het probleem (in mijn geval) dat de juiste sata-drivers miste.
Slipstreamen van de juiste satadrivers verhielp bij mij het probleem.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:23:
Grote kans dat je schijf niet opspint. Prik er eens een losse adapter op, of een kabel die van 2 USBpoorten de stroom pakt en kijk of het dan wel werkt. Want waarschijnlijk gaat je schijf gewoon niet aan omdat hij te weinig stroom krijgt.

Hoe heb je trouwens een schijfletter toegekend als de schijf niet herkend wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 22-07-2009 12:32 ]

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees deze artikel maar eens als je deze probleem heb.
[XP] SATA drivers slipstreamen in unattended XP install

Dus niet, Heb de mini usb niet gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door uroy op 22-07-2009 12:33 ]

talkin' is cheap, people follow like sheep

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat ik zo'n kabel dan net weer niet heb. als hij minder stroom krijgt, is het dan waarschijnlijk een usb 1.0 poort op de computer?

@uroy

volgens mij is dat topic niet echt relevant met mijn probleem?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:36:
jammer dat ik zo'n kabel dan net weer niet heb. als hij minder stroom krijgt, is het dan waarschijnlijk een usb 1.0 poort op de computer?
Nee, dan is het gewoon een poort die niet voldoende prik kan leveren (dat staat helemaal los van USB1.1 of USB2.0).

Die kabels heb je overigens voor een paar dollar op dealextreme mocht je ze zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de adapter van mijn camera gepakt, en die past in de harde schijf. hij is ook 5volt dus moet lukken.

en inderdaad, de poort leverde te weinig stroom om de schijf op te starten. de schijf word nu wel herkend.

Bedankt voor alle hulp!
special thanks to TERW_DAN

/Slotje :)
Pagina: 1