Toon posts:

[p35-ds4 e6300] clockt niet meer over!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister clockt mijn p35-ds4 moederbord mijn processor niet meer over. Ik dacht dat de instellingen gewoon weer op standaard stonden, maar nee!
De instellingen staan zoals ze altijd hebben gestaan, 400 x 7. 2800mhz.
Echter, als ik de pc opstart staat in het post-scherm gewoon 1866 mhz, de standaard snelheid :(
Ga ik dan terug naar de bios, staan de instellingen gewoon zoals hoort, overgeclockt dus...

Wat ik al heb geprobeerd:
-cmos op optimized defaults gezet
-cmos geupdated en DMI pool geleegd.
-instellingen opnieuw instellen

Het frapante is dat als ik de instellingen op default clock zet, de bios 700mhz laat zien in de configuratie(100 x 7)

Kent iemand dit probleem? Is mijn moederbord of proc aan het sterven? Hoe kan ik dit testen en wat kan ik het beste doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 11:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg ook dat je geheugeninstellingen goed staan, als die te hoog staat geklokt kan het nog wel eens fout gaan.

In elk geval geef ik dit topic een shopje naar OC, daar past het wat beter dan in PMG.

Verwijderd

Topicstarter
geheugeninstellingen staan goed, maar ook als dat niet het geval was zou het systeem moeten rebooten en de settings terugzetten. De settings blijven gewoon OC staan, maar bij het starten staat er gewoon 1.86 ghz ipv de 2.8 die ik in de BIOS-instellingen zie!

Oh ja en of ik het nou 1.9 of 2.8 instel, maakt niks uit. hij boot gewoon alleen nog maar met de default waarden :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 13:54 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
is het geen c1e/ eist oid?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat was het niet nee...
Ik heb geen idee hóe het is gekomen, maar het is nu wel opgelost door de cmos te clearen..
Zal wel een bug in de firmware zijn geweest.

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11-2025
Bij mij was het zo dat een kabel mn ram er een beetje schuinduwde kabel goed gezet en alles was weer goed.
Pagina: 1