Ik ben op dit moment bezig om op mijn laptop een extern GPS signaal te krijgen. Mijn gedachte was om hierbij gebruik te maken van de interne GPS ontvanger van mijn HTC touch cruise. De twee apparaten was ik vanplan om via BlueTooth te koppelen, de koppeling zelf is inmiddels gelukt, maar ik krijg nog geen signaal door van mijn telefoon. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik inmiddels een aantal instellingen gedaan:
Op de HTC:
Instellingen > System > Externe GPS >Programma's: In dit tabblad heb ik COM5 geselecteerd.
Instellingen > Bluetooth > Com-poorten: Hier heb ik voor de verbinding met mijn laptop uitgaande poort COM5 aangegeven.
Instellingen > Bluetooth > Apparaten: Hier heb ik bij de verbinding met mijn laptop aangegeven dat deze gebruik maakt van de seriële poort.
Op de Laptop:
Bij het tabje COM-Poorten aangegeven dat er op COM5 een inkomende poort is.
Tijdens het proberen heb ik een aantal vragen gekregen:
- Dien ik op de laptop niet in te stellen dat mijn telefoon gebruik mag maken van de seriële poort? Dit kon ik namelijk nergens terug vinden bij de instellingen
- Dient er op mijn telefoon een speciaal programma te draaien welke de gps signalen opvangt en doorstuurt, zoja welke?
- Zijn de instellingen welke ik geprobeerd heb correct of dient er nog wat te worden aangepast?
Op de HTC:
Instellingen > System > Externe GPS >Programma's: In dit tabblad heb ik COM5 geselecteerd.
Instellingen > Bluetooth > Com-poorten: Hier heb ik voor de verbinding met mijn laptop uitgaande poort COM5 aangegeven.
Instellingen > Bluetooth > Apparaten: Hier heb ik bij de verbinding met mijn laptop aangegeven dat deze gebruik maakt van de seriële poort.
Op de Laptop:
Bij het tabje COM-Poorten aangegeven dat er op COM5 een inkomende poort is.
Tijdens het proberen heb ik een aantal vragen gekregen:
- Dien ik op de laptop niet in te stellen dat mijn telefoon gebruik mag maken van de seriële poort? Dit kon ik namelijk nergens terug vinden bij de instellingen
- Dient er op mijn telefoon een speciaal programma te draaien welke de gps signalen opvangt en doorstuurt, zoja welke?
- Zijn de instellingen welke ik geprobeerd heb correct of dient er nog wat te worden aangepast?