Opzoek naar goed mailingsysteem in PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Modjes, sorry als deze vraag hier niet goed staat. Kon er even niet goed uit waar dit moet.

Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar iets, wat in mijn opzicht, nogal moeilijk te vinden is.
Ik ben ervan overtuigd dat dit wel ergens moet bestaan, maar google weet mij helaas niet te vertellen waar.

Ik ben dus opzoek naar een kant en klaar PHP systeem om mailings mee te verzenden.
Hierin moet je dus templates kunnen maken, en gebruikers kunnen aanmelden.

Nu had ik er na uren zoeken, 1 gevonden. PhpList.
Na het installeren kwam ik erachter dat dit pakket niet voldoet aan mij eisen.
Het voelt nogal brak aan, en de meest vage errors doen zich voor.

Ik hoop dat iemand mij even een trap in de goede richting kan geven. Zodat ik weer verder kan met het zoeken/proberen van zo'n systeem :)

Alvast bedankt

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, PHP is ook niet echt daar voor gemaakt imho.
Een enkel mailtje voor registraties op een site oid, sure, maar complete mailinglists bijhouden?
Executiontime limits, memory limits, duizenden sendmail procesjes die nogal eens open willen blijven steken en je server onverdraagbaar traag maken... nahh. Misschien voor 100 mailtjes max...

Dat is dan ook simpelweg de reden dat er niet zo gek veel van dat soort systemen zijn. Iig bij mijn weten niet.
Ik denk dat je beter een apparte app kan zoeken die connect naar een SMTP server en voor de emailadressen je database uitleest oid.

Mocht je het echt naar eigen wens willen hebben en in PHP, sla dan lekker aan het programmeren. Email versturen en een database lezen in PHP is niet zo moeilijk. Templates gebruiken voor de mails is ook niet zo'n probleem, kwestie van een file inlezen en met een regexje wat predefined velden er uit plukken en vervangen. Preg_replace ofzo.

Zorg wel dat je dan in de loop die de emails verstuurd voldoende pauzes plaatst om verstopping te voorkomen.
Oh, en zorg dat je een server hebt waar je controle hebt over de settings van PHP. Eigen bak waar je zelf de restricties legt of anders via .htaccess te executiontime en memorylimit zelf kan wijzigen.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 22-07-2009 10:38 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:34:
Een enkel mailtje voor registraties op een site oid, sure, maar complete mailinglists bijhouden?
Executiontime limits, memory limits, duizenden sendmail procesjes die nogal eens open willen blijven steken en je server onverdraagbaar traag maken... nahh. Misschien voor 100 mailtjes max...

Dat is dan ook simpelweg de reden dat er niet zo gek veel van dat soort systemen zijn. Iig bij mijn weten niet.
Ik denk dat je beter een apparte app kan zoeken die connect naar een SMTP server en voor de emailadressen je database uitleest oid.

Mocht je het echt naar eigen wens willen hebben en in PHP, sla dan lekker aan het programmeren. Email versturen en een database lezen in PHP is niet zo moeilijk. Templates gebruiken voor de mails is ook niet zo'n probleem, kwestie van een file inlezen en met een regexje wat predefined velden er uit plukken en vervangen. Preg_replace ofzo.

Zorg wel dat je dan in de loop die de emails verstuurd voldoende pauzes plaatst om verstopping te voorkomen.
Oke duidelijk.
Zijn er meer software pakketten voor Windows die dit wel kunnen dan?
Dat zou ook een uitkomst zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Google: mailinglist windows
Eerste hit: http://www.emailman.com/win/mailinglist.html
Staat vast wel wat tussen

;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
http://www.hotscripts.com...-systems/email-utilities/

Je kan daar ook wel kijken staat wel e.e.a. tussen. Het is prima mogelijk met PHP, Swiftmailer heeft ook de mogelijkheid om (volgens mij via plugin) mass mail te versturen, zoveel per minuut e.d.

ASP is ook niet bedoeld voor Mass mail, maar toch is alles mogelijk met e-mail en PHP. Ook bijhouden van linkjes en clicks gaat vanuit de mail prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben ik niet met je eens. Wanneer je iets hebt op basis van bijvoorbeeld PHP Mailque dan heb je dit soort problemen helemaal niet. Mails worden bv. in een que gezet en in batches (instelbaar in grootte) verstuurd. Het is niet zo heel moeilijk op op basis hiervan iets te bouwen. Wellicht is er ook een compleet pakket dat rond deze PEAR class is gebouwd of op soortgelijke manier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:53
Als je er voor wilt betalen dan zou ik je deze aanraden:

http://www.interspire.com/emailmarketer/

Hier kun je echt alles mee wat je met een mailing zou willen doen. Wel behoorlijk prijzig, dus alleen geschikt als je regelmatig mailings verstuurt.

[ Voor 44% gewijzigd door Badeend op 22-07-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik deel die mening niet. PHP is uitstekend geschikt voor dit soort taken. Natuurlijk zit je met je max_execution_time, maar daar is makkelijk omheen te komen. Memory problemen zul je ook niet snel krijgen. De andere problemen die je noemt hebben pakketten in andere talen ook. De mail zal toch naar buiten gestuurd moeten worden, via sendmail of iets anders. Een goede PHP library is PHPMailer. Die ondersteunt SMTP bij het uitmailen en dat is zo'n beetje de standaardmanier waarop alle mailing pakketten mail versturen. Verder als de mail niet gepersonaliseerd is, kom je een heel eind met een man of 200 op de BCC per bericht. Aangezien PHP praktisch zelf al een templating engine is, is die functionaliteit makkelijk in te bouwen en anders gebruik je een 3rd party template engine (sommigen krijgen al jeuk als iemand het woord Smarty in de mond neemt, maar toch). Afgezien van een kant en klaar pakket scoort PHP wat mij betreft dus wel hoog op het lijstje van zelfbouwalternatieven.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hierboven gezegd wordt eigenlijk.

Mocht je het toch met PHP mail() willen doen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
 // geen tijdslimiet voor scriptuitvoer
 set_time_limit(0);

// verbind met database
 $db = mysql_connect("localhost", "root", "blaat");
 // selecteer mailadressentabel
 mysql_select_db("mailadressen");

// bereidt een arrayvariabel voor voor de mailadressen in op te slaan
 $mailadressen = array();
 // haal alle mailadressen uit de database
 $query = "SELECT * FROM mailadressen";
 // zet de mailadressen uit de database in het arrayvariabel
 while($adres = mysql_fetch_array($query))
  $mailadressen[] = $adres['adres']; 

$onderwerp = "Hallo!";
 $bericht = "Hallo!\n\nDit is een testmailtje voor alle mailontvangers!";
 foreach($mailadressen as $doel)
  mail($doel, $onderwerp, $bericht, "From: jouw@emailadr.es\r\n" .
                                     "Reply-To: jouw@emailadr.es\r\n" .
                                     "X-Mailer: PHP/" . phpversion());

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:00:
Wat hierboven gezegd wordt eigenlijk.

Mocht je het toch met PHP mail() willen doen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
 // geen tijdslimiet voor scriptuitvoer
 set_time_limit(0);

// verbind met database
 $db = mysql_connect("localhost", "root", "blaat");
 // selecteer mailadressentabel
 mysql_select_db("mailadressen");

// bereidt een arrayvariabel voor voor de mailadressen in op te slaan
 $mailadressen = array();
 // haal alle mailadressen uit de database
 $query = "SELECT * FROM mailadressen";
 // zet de mailadressen uit de database in het arrayvariabel
 while($adres = mysql_fetch_array($query))
  $mailadressen[] = $adres['adres']; 

$onderwerp = "Hallo!";
 $bericht = "Hallo!\n\nDit is een testmailtje voor alle mailontvangers!";
 foreach($mailadressen as $doel)
  mail($doel, $onderwerp, $bericht, "From: jouw@emailadr.es\r\n" .
                                     "Reply-To: jouw@emailadr.es\r\n" .
                                     "X-Mailer: PHP/" . phpversion());
Hier heb ik al mee lopen stoeien.
Helaas bleek bij het mailen naar heel veel adressen > 2000 dat sommige mails niet aankwamen of leeg waren. :(
Of dit nou mijn fout was, of gewoon overbelasting weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DennusB schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:26:
Modjes, sorry als deze vraag hier niet goed staat. Kon er even niet goed uit waar dit moet.
Volgens mij weet je best wel dat het in de Devschuur gaat om zelf ontwikkelen en dat het niet de bedoeling is om te vragen naar kant en klare software. Dit topic hoort hier dus niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.