Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software voor foto DVD/CD Hybrid <liefst freeware>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kleine groepsreis ben ik bezig een DVD te maken met de foto's.
Het liefst wil ik dat de mensen de originele foto's (in groot formaat), kunnen benaderen.
Dus browsen opde DVD via deze computer etc etc...
Verder wil ik dat deze DVD automatisch afspeelt in de PC en DVD standalone spelers met een slideshow + menu.
Tot nu toe heb ik grote moeite met het vinden van de juiste software, heeft iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Midnight bump
Ik baal er van te moeten constateren dat zoiets gewoon niet bestaat :)
Nou ja dan gaan we maar op zoek naar betaalde software

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij kan dat met cdburnerxp (ja, is gratis).
De meeste dvd-spelers kunnen data-cd's/dvd's lezen zodat je geen hybrid cd/dvd hoeft te maken.
ik kan er naast zitten

[ Voor 3% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 23-07-2009 01:35 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Ok, goed dan gaan we niet voor de hybrid, en hoe zou je het beste een album kunnen maken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even een inkoppertje: je weet dat CD en DVD andere hardware is, je hebt dus fysieke CD/DVD discs gekocht?

Geen idee hoeveel die dingen kosten en of er een RW-variant van bestaat, maar ik zou dan vooral ook zelf wat opties uitproberen.

Overigens zou ik er niet van uit gaan dat dergelijke discs goed afspeelbaar zijn in alle apparaten.

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 23-07-2009 09:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Windows Media Player?

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:49:
Even een inkoppertje: je weet dat CD en DVD andere hardware is, je hebt dus fysieke CD/DVD discs gekocht?

Geen idee hoeveel die dingen kosten en of er een RW-variant van bestaat, maar ik zou dan vooral ook zelf wat opties uitproberen.

Overigens zou ik er niet van uit gaan dat dergelijke discs goed afspeelbaar zijn in alle apparaten.
Dat klopt, maar voor het maken van een slideshow / album, dan wel maakt het nu niet meer uit waar je op brandt, want nu laat ik de hybrid optie varen en ga ik gewoon voor "data" met de focus op afspelen in computers. Als hij afspeelt op een DVD-standalone, is het bonus.
Kijk ik wil dus een album / slideshow maken die de foto's met rust laat en gewoon weergeeft, anders moet ik de foto's er twee keer op zetten. 1x origineel en 1x voor de slideshow software.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Indien je een dvd maakt van de foto's, dus een film.
Dan heb je 2 mappen, video_ts en audio_ts.
Maak dan een extra map met bijv data waar je de foto's origineel in zet.
Bovenstaande film word niet groot doordat er compressie op zit, en stilstaande beelden zit hoge compressie op.
De extra map op de dvd moet je wel testen op diverse spelers, zelf dacht ik dat dit werkt, dus dat dvd spelers de extra map gewoon niet zien.

Op www.videohelp.com vind je veel beschrijvingen en welke software.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad moet bovenstaande in heel wat (maar niet alle) DVD-spelers gewoon gaan werken i.c.m. photo to DVD tools. Dan zit je wel met dubbele files maar dat is niet te voorkomen, doordat DVD nu eenmaal met video_ts en audio_ts werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok top dank je wel.
Ik ga eens lekker een avondje klooien :)
Pagina: 1