Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bimm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 20:15
Ik heb op dit moment een gewoon XS4ALL abbo. met hun gratis voip optie. Dit geeft je een 085 nummer in de meeste gevallen.

Echter, in plaats van Voip via de router draai ik een Asterisk box -achter- de router. Dit leid tot het een en ander aan problemen, de meeste gerelateerd aan NAT.

Hieruit komen echter twee vragen, welk ik hoop dat een andere tweaker reeds het antwoord op heeft gevonden en mijn vruchteloze zoektocht kan helpen beëindigen.

De eerste is of XS4ALL a) SIP over TCP ondersteund ipv UDP of b) IAX2?

En als alternatief, of iemand dan een -andere- aanbieder kent van mobiele diensten die nummer leveren en -wel- IAX2 support hebben? Of misschien TCP over SIP?

Ik ook, jij niet?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Hmm...uitstekende vraag. Ik zit zelf ook al tijden de spelen met het idee van een Asterisk server op mijn ADSL verbinding ( ik heb 2 betaalde voip nummers ) maar ik zal ook tegen dit probleem aan lopen waarschijnlijk...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• bimm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 20:15
Ik heb het best redelijk draaien met behulp van de NAT support van Asterisk 1.6 (dus niet 1.4!).

Ik hoor alleen af en toe van mensen dat ik niet bereikbaar ben. Ik weet niet omdat dat komt omdat hun eigen telecom provider niet lief speelt met 085 roaming nummers, wat gebeurd ... of omdat mijn router niet goed alles blijft doorgeven.

Ik ben er nog mee bezig dus, Fastex. Misschien dat je betaalde nummers IAX2 of SIP over TCP bieden.

Ik ook, jij niet?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb ook een XS4all verbinding dus dat is denk ik wel hetzelfde.

Hier is een mooi draadje:
http://forum.asteriskport...b6b0589079527&topic=849.0

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 23:11
Bij XS4All gebruiken ze naar mijn weten UDP voor de VOIP.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Denk er alleen wel aan dat Asterisk geen SIP over TCP ondersteunt.

[ Voor 10% gewijzigd door gridfox op 14-08-2009 09:07 ]

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Pagina: 1