Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GPU decoding MPC HC en CoreAVC

Pagina: 1
Acties:

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 13:00
Voor het afspelen van men videos gebruik ik MPC HC met CCCP. Nu in het verleden had ik hier playback problemen mee die nu opgelost zijn op men PC.

Hoe ik het opgelost:
Ik had vooral problemen met het afspelen van 1080p material dus heb ik CoreAVC geïnstalleerd en bij CCCP x264 uitgevinkt zodat ik CoreAVC gebruik ipv de standaard decoder die meegeleverd is met CCCP. Dit werkt prima maar nu is men vraag, gebruik ik nog GPU decoding als ik bij MPC HC bij opties => output VMR9(renderless) aanduidt of ... want vind het een beetje verwarend? OS op men PC is XP SP3, CPU is AMD athlon 64 X2 4200+ en GPU is ATI 4670 512MB RAM.

mss goed om te weten, als ik bv een 1080p film afspeel is men CPU ongeveer voor 60% belast.

Dus om samen te vatten, men vraag is dus, wanneer gebruik ik nu GPU decoding?

greetz

[ Voor 18% gewijzigd door reaper_unique op 22-07-2009 09:27 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Je moet volgens mij EVR kiezen als output.

http://www.hardware.info/...oor_je_H264_MKVbestanden/

• reaper_unique
Dat heb ik dus al eens gelezen(er staat trouwens dat als je XP hebt, je VMR9(renderless) moet gebruiken ;) ) maar ik gebruik ook CoreAVC dus heb ik bij Opties -> Playback -> Output VMR9(renderless) aangeduidt en heb ik CoreAVC geïnstalleerd.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
Volgens mij werkt hardwareversnelling van CoreAVC niet met ATi videokaarten.
(bron)
Ik zou dus coreAVC maar weer uninstallen. Wat je moet doen in MPC-HC is EVR custom pres. of VMR9 op XP aanzetten. In het codec scherm van MPC-HC heb je enkele codecs waar DXVA achterstaat, die moeten aanstaan. Tegelijkertijd moeten deze in ffdshow UIT staan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:46
1080p x264 materiaal afspelen op je X2 2.2Ghz CPU geeft met CCCP inderdaad problemen. Het laatste pakket stamt uit 21-09-2008 en gaat er hoogst inefficiënt mee om. Mijn 2x 2.4Ghz Opteron trok dat ook niet.

Je zit nu volgens mij op de CPU te decoden via CoreAVC, die altijd beduidend minder van het systeem vraagt. Was je bezig via de GPU, zou de CPU eerder rond de 20%, of lager zitten.

Ik heb wel nog een tip: Gooi CCCP weg, het is te oud. Gebruik K-Lite Codec Pack, dit heeft onlangs nog een update naar versie 5 ontvangen. Het bevat ongeveer dezelfde codecs als CCCP, alleen stukken nieuwere versies. Hiermee hoef je, als het goed is, CoreAVC niet meer te gebruiken voor 1080p materiaal (tenzij mijn extra 200Mhz zoveel verschil maakt). Hoe je daarna nog de video door de GPU kunt versnellen, laat ik even over aan anderen. ;)

• Ramon
FrenzyFreak schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:46:
1080p x264 materiaal afspelen op je X2 2.2Ghz CPU geeft met CCCP inderdaad problemen. Het laatste pakket stamt uit 21-09-2008 en gaat er hoogst inefficiënt mee om. Mijn 2x 2.4Ghz Opteron trok dat ook niet.

Je zit nu volgens mij op de CPU te decoden via CoreAVC, die altijd beduidend minder van het systeem vraagt. Was je bezig via de GPU, zou de CPU eerder rond de 20%, of lager zitten.

Ik heb wel nog een tip: Gooi CCCP weg, het is te oud. Gebruik K-Lite Codec Pack, dit heeft onlangs nog een update naar versie 5 ontvangen. Het bevat ongeveer dezelfde codecs als CCCP, alleen stukken nieuwere versies. Hiermee hoef je, als het goed is, CoreAVC niet meer te gebruiken voor 1080p materiaal (tenzij mijn extra 200Mhz zoveel verschil maakt). Hoe je daarna nog de video door de GPU kunt versnellen, laat ik even over aan anderen. ;)
Dat heeft er niet zoveel mee te maken. CCCP bestaat uit MPC-HC en ffdshow. Je kan deze inderdaad beter los installeren, dan heb je de laatste versies. Wat betreft hardware acceleratie gebruik je met een ATi kaart de codecs die bij MPC-HC geleverd zijn en voor het geluid gebruik je (bijvoorbeeld) ffdshow. Ik zou zeker niet K-lite gaan installeren.

• reaper_unique
owja mijn CPU is OC'd naar 2.42GHz en GPU naar 760MHz en 1140MHz.

Heb nu alles wat ik heb staan van decoders verwijderd, dus CoreAVC,CCCP en Divx is allemaal weg als ook MPC HC en Zoom die samen zaten met CCCP, kwestie van met een schone lei te beginnen ;)

Ik kan dus nu geen .mkv bestanden afspelen.

Ik heb juist CCCP gedownload en full installation gedaan.

nu kan ik .mkv weer afspelen, 720p materiaal geeft geen problemen, 1080p materiaal heeft playback probleem, niet veel.

Wat moet ik nu doen om dit op te lossen, die van CCCP zeggen dat ik CoraAVC moet installeren en bij CCCP options h264 uitvinken. Maar het probleem is dat als ik dit doe, ik dus gebruik maak van CoreAVC en die ondersteunen alleen CUDA dus niks van Ati en ik heb juist een Ati kaart, dus hoe kan ik nu van de standaard instellingen van CCCP en MPC HC GPU decoding toepassen?

[ Voor 108% gewijzigd door reaper_unique op 22-07-2009 10:33 ]

• Ramon
reaper_unique schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:22:
owja mijn CPU is OC'd naar 2.42GHz en GPU naar 760MHz en 1140MHz.

Heb nu alles wat ik heb staan van decoders verwijderd, dus CoreAVC,CCCP en Divx is allemaal weg als ook MPC HC en Zoom die samen zaten met CCCP, kwestie van met een schone lei te beginnen ;)

Ik kan dus nu geen .mkv bestanden afspelen.

Ik heb juist CCCP gedownload en full installation gedaan.

nu kan ik .mkv weer afspelen, 720p materiaal geeft geen problemen, 1080p materiaal heeft playback probleem, niet veel.

Wat moet ik nu doen om dit op te lossen, die van CCCP zeggen dat ik CoraAVC moet installeren en bij CCCP options h264 uitvinken. Maar het probleem is dat als ik dit doe, ik dus gebruik maak van CoreAVC en die ondersteunen alleen CUDA dus niks van Ati en ik heb juist een Ati kaart, dus hoe kan ik nu van de standaard instellingen van CCCP en MPC HC GPU decoding toepassen?
Anders lees je de posts van andere mensen in dit topic ook ff ;) Bijvoorbeeld de mijne :P

• reaper_unique
^ link?

ik heb nu CoreAVC geïnstalleerd en ik kan nu 1080 perfect afspelen maar dat is dus geen GPU decoding. Dus wat moet ik doen om GPU decoding te doen nadat ik CCCP heb geïnstalleerd?

Gewoon zoals het in het HWI artikel staat, bij output de optie VMR9(renderless)aanduiden?

[ Voor 20% gewijzigd door reaper_unique op 23-07-2009 21:09 ]

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

CoreAVC kan op dit moment alleen GPU decoding doen met NVIDIA kaarten (dmv. CUDA). Dus als je CoreAVC als decoder gebruikt zal het werk door de CPU gedaan worden in jouw geval.

Je kunt wel de interne DXVA decoder gebruiken van MPC-HC. Hierover kun je veel informatie vinden op het Doom9 forum. Succes! :)

[ Voor 35% gewijzigd door adoy op 23-07-2009 21:16 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Ramon
reaper_unique schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:09:
^ link?

ik heb nu CoreAVC geïnstalleerd en ik kan nu 1080 perfect afspelen maar dat is dus geen GPU decoding. Dus wat moet ik doen om GPU decoding te doen nadat ik CCCP heb geïnstalleerd?

Gewoon zoals het in het HWI artikel staat, bij output de optie VMR9(renderless)aanduiden?
Als het goed werkt met coreAVC hoef je natuurlijk niet hardware-acceleratie te gebruiken.

Mocht je het toch willen proberen kan je kijken op mijn blog met uitleg: Hardware-accelerated HD films kijken met DXVA

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 23-07-2009 21:23 ]

• reaper_unique
Kijk dat moest ik dus hebben, perfect, bedankt.
Pagina: 1